بررسی امکان ترانزیت نظامی و هوایی آمریکا از کشورهای آسیای مرکزی


بررسی امکان ترانزیت نظامی و هوایی آمریکا از کشورهای آسیای مرکزی

ایالات متحده آمریکا با دولت های آسیای مرکزی امکان پروازهای ترانزیتی از طریق فضای هوایی آنها برای نظامیان آمریکایی ، نیروی هوایی نظامی و اطلاعاتی بحث و بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه رئیس فرماندهی حمل و نقل نیروهای نظامی آمریکا ژنرال نیروی زمینی استیو لایونس در دیدار با خبرنگاران در این خصوص اطلاع داد.

وی خاطر نشان کرد که سخن در خصوص اجرای ایده جدید تحت مدیریت وزارت خارجه آمریکا برای تکمیل باصطلاح شبکه توزیع شمالی است که پنتاگون به طور فعال در گذشته نه چندان دور برای تامین نیروهای مستقر در افغانستان از آن استفاده می کرد. شبکه توزیع شمالی برخی جمهوری های شوروی سابق را دربرمی گیرد. لایونس مشخص کرد که این شبکه هنوز وجود دارد و نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده می کند.

لایونس گفت: « شبکه توزیع شمالی برای تامین گزینه های بیشمار، توانایی های متعدد، حمایت از ارتش در افغانستان و همچنین ماموریت های ناتو در آنجا ایجاد شد. این مسیرها قابل دسترسی است.» به گفته ی وی کریدور دسترسی شمالی، ایده بسیار گسترده ای است. در آن همان کشورها عضویت دارند. اما این ایده، به پرواز های ترانزیتی گردانهای نیروی هوایی، هواپیماهای اطلاعاتی، سوخت رسان های هوایی و سایر موارد از این نوع قابلیت استفاده از آنرا می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا