1800 معلم جدید در مدارس گلستان جذب شدند


1800 معلم جدید در مدارس گلستان جذب شدند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد که در راستای قانون مجلس شورای اسلامی و همچنین نیاز آموزش و پرورش این استان به نیروی انسانی جدید، تعداد 1800 معلم حق‌التدریس جذب شدند.

احسان گوهری راد روز چهارشنبه درحاشیه مراسم متمرکز استانی جشن عاطفه‌ها که در شهر گنبدکاووس برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نیروها که واجد شرایط بودند، بیشتر از نیروهای آموزش ابتدایی و نهضت سوادآموزی برای سال تحصیلی جدید جذب شدند.

وی گفت: ۸۳ درصد نیروهای جذب شده که به صورت آزمایشی و برای یک سال به کارگیری می‌شوند، دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده و رشته تحصیلی ۷۰ درصد آنها نیز مرتبط با دروس و آموزش‌های دوره ابتدایی است.

گوهری راد اضافه کرد: پس از جذب این نیروها، کار سازماندهی آنها در مدارس سراسر گلستان انجام شده و هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نیست.

وی تصریح کرد: برای ارتقای سطح علمی و تدریس نیروهای جذب شده جدید، دوره‌های آموزش ضمن خدمت حداقل به مدت ۱۰۰ ساعت برای آنها برگزار می‌شود که این کلاس ها از هفته گذشته آغاز شده و علاوه بر آن در طول سال تحصیلی نیز برخی مهارت‌های تدریس توسط سرگروه‌های آموزشی برای این نیروها برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: مدت خدمت نیروهای حق‌التدریس جدید یک سال و به صورت آزمایشی می‌باشد و درصورت احراز مجدد شرایط علمی و تدریس، برای سال تحصیلی آینده نیز به کارگیری خواهند شد.

آموزش و پرورش استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان درسال تحصیلی جدید ۳۶۲ هزار دانش‌آموز دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا