فروشنده قلابی کنسول بازی 51 میلیون تومان کلاهبرداری کرد


فروشنده قلابی کنسول بازی 51 میلیون تومان کلاهبرداری کرد

شیراز- ایرنا- فردی که با انتشار آگهی فروش اقلامی مانند کنسول بازی و سوء استفاده از اعتماد شهروندان،‌ 51 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرد، توسط پلیس شهرستان فسا شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: با ارجاع یک فقره پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا آغاز شد.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش دستگاه کنسول بازی در یکی از سایت‌های فضای مجازی، مبلغ ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت خرید آن به حساب اعلام شده از طریق پیام‌رسان واریز کرده و نه تنها کالای مورد نظر دربافت نکرده بلکه فروشنده شماره تلفن موجود نیز پاسخگو نیست.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند، تصریح کرد: با استعلامات انجام شده مشخص شد متهم از سال ۱۳۹۷ تحت تعقیب بوده و با درج ۳۰۴ تبلیغ فروش در این سایت‌ها اقدام به کلاهبرداری می کرده است.
رستمی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم تاکنون با افتتاح ۱۴ حساب بانکی و ۱۹ سیم کارت و درج تبلیغ در سایت‌های مختلف در ۱۰ استان کشور، افزون بر ۵۱ میلیون تومان از ۱۹ نفر شهروند کلاهبرداری کرده است.
فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم با پرونده روانه دادسرا و با قرار مناسب تحویل زندان شد، به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افرادی که قصد خرید اینترنتی از سایت‌های مختلف را دارند بایستی در ابتدا فروشنده کالا را احراز هویت و تا زمان تحویل کالا و رویت آن اقدام به واریز وجه نکنند.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
۹۶۵۳/ ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش