480 نسخه خطی وقف موزه آستان قدس رضوی شده است


480 نسخه خطی وقف موزه آستان قدس رضوی شده است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به آمار نسخه‌های اهدایی توسط واقفان اشاره کرد و گفت: طی 6 ماهه نخست 480 نسخه نیز به صورت اهدایی به این مجموعه اضافه شده است.

480 نسخه خطی وقف موزه آستان قدس رضوی شده است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علی سوزنچی، مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: این تعداد نسخه خطی از طریق قیمت‌گذاری خریداری شده و به مجموعه نسخ خطی این سازمان افزوده شده است.
سوزنچی این موفقیت را مرهون حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد استان قدس رضوی دانست و گفت: طی سال 97 در مجموع 270 نسخه خریداری شد که شش ماهه نخست سال جاری نسبت به کل سال گذشته افزایش 5 برابری را در غنی کردن آرشیو نسخ خطی به همراه داشته است.
وی همچنین به آمار نسخه‌های اهدایی توسط واقفان اشاره کرد و گفت: طی 6 ماهه نخست 480 نسخه نیز به صورت اهدایی به این مجموعه اضافه شده است.
مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین از رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) به عنوان بزرگترین واقف نسخ خطی به آستان قدس رضوی نام برد.
علی سوزنچی افزود: رهبرمعظم انقلاب(مد ظله العالی) به عنوان بزرگترین واقف نسخ خطی در شش ماهه نخست سال 98، بیش از هزار نسخه نفیس و ارزشمند خطی و چاپ سنگی به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند که این مجموعه 830 نسخه خطی نفیس، 600 نسخه چاپ سنگی و 50 اثر موزه ای را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: در مجموع بیش از 20 هزار نسخه خطی اهدا شده رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در مرکز نسخ خطی این سازمان وجود دارد.
سوزنچی این استقبال مجموعه‌داران، واقفان و ناظران فرهنگی را از ثمرات و برکات برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی توصیف کرد که زمینه معرفی این مجموعه عظیم فرهنگی را برای واقفان فرهنگی فراهم آورده است.

ابراهیم سعیدی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم