الگوی برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در کشور قابل دفاع است


الگوی برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در کشور قابل دفاع است

گروه فرهنگی ــ معاون مستعدان بنیاد ملی نخبگان کشور ضمن ابراز رضایت از مدل برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در کشور، گفت: الگوی برگزاری مناظرات در این چند سال به پختگی رسیده و در قیاس با الگوهای کشورهای دیگر قابل دفاع است.

الگوی برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در کشور قابل دفاع است

مهدی فیض، معاون مستعدان بنیاد ملی نخبگان، امروز، دهم مهرماه در حاشیه برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه‌های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: جهاددانشگاهی شعاری در خصوص مناظره دارد با این مضمون که مناظره فرصتی برای یادگیری است.

فیض بیان کرد: اگر قرار است ما جامعه دانشجویی پرسشگر و اهل نقد داشته باشیم که وقتی در سطوح بالای تحصیلی قرار می‌گیرد توانایی نظریه‌پردازی داشته باشد، باید این توانمندی‌ها در دوران کارشناسی کسب شود، مناظره باعث می‌شود تا وقتی دانشجو به سطوح بالاتر رسید بتواند منتقد باشد.

این مسئول بیان کرد: لازمه رسیدن به این سطح این است که دانشجو در دوران کارشناسی در مناظره‌ها شرکت کند و آن را آموخته باشد.

فیض در ادامه گفت: مناظره آدابی دارد که باید رعایت شود، مناظره‌های کارشناسی مانند جلسه تمرینی برای آموزش و بهبود آداب مناظره شود؛ اینکه به رأی طرف مقابل احترام بگذاریم و هم اینکه به منطق طرف مقابل پاسخ دهیم.

معاون مستعدان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: انتظار می‌رود این تمرین گسترده‌تر و فراگیرتر باشد، پیشنهاد من در خصوص گستردگی کمی مسابقات است، به این صورت که در هر دانشگاهی فضایی برای این مناظرات شکل گیرد و در سطح کلانی برگزار شود و در کشور شاهد حضور چند هزار تیم فعال باشیم.

فیض با بیان اینکه الگوی برگزاری مناظرات در این چند سال به پختگی رسیده و در قیاس با الگوهای کشورهای دیگر قابل دفاع است گفت: اما این مسابقات از جهت کمی نیازمند توسعه بیشتر است و معاونین فرهنگی جهاددانشگاهی در سراسر کشور این را باید جزو مأموریت‌های اصلی خود قرار دهند تا در سال‌های بعد با چند هزار تیم این مسابقات در کشور برگزار شود.

وی در پایان بیان کرد: هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد می‌تواند جو کلی دانشگاه را عوض کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...