بیشترین بارش هفته اول سال زراعی امسال، در آستارا بوده است


بیشترین بارش هفته اول سال زراعی امسال، در آستارا بوده است

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، بیشینه مجموع بارش هفته اول سال زراعی امسال ( اول تا هفتم مهرماه ) در ایستگاه آستارا در حوضه آبریز رودخانه‌های تالش به میزان 84.7 میلیمتر بوده است.

به گزارش سازمان هواشناسی، در هفته ای که گذشت ( اول تا هفتم مهرماه ) بیشینه دمای کشور در ایستگاه آغاجاری ( استان خوزستان) با ۴۷ درجه سلسیوس ثبت شده است، این در حالی است که در هفته گذشته هموطنان ما در ایستگاه بابارشانی(استان کردستان) دمای ۰.۶- درجه را تجربه کرده‌اند و نسبت به بلند مدت بیشترین دما در آبادان (استان خوزستان) با ۴۶.۶ و کمترین دما اردبیل (استان اردبیل) با دمای ۴.۴- درجه گزارش شده است.

دمای متوسط تمام کشور ۲۵.۵ درجه بوده که نسبت به ‌مدت مشابه در بلند مدت به میزان ۲.۹ درجه افزایش داشته است.

در تهران نیز بیشینه و کمینه‌ دما به ترتیب ۳۵.۷ و ۱۵.۶ درجه گزارش شده است.

همچنین در این هفته، بیشتر حوضه‌های آبریز واقع در نوار شمالی و جنوب شرقی کشور بارشی بین ۲.۰ تا بیش از ۸۰.۰ میلیمتر را داشته‌اند. بیشترین بارش مربوط به حوضه‌های آبریز رودخانه‌های تالش، رودخانه‌های بین سفیدرود و هراز، هراز و قره سو، ارس و قره سو و گرگان بوده است.

بخش‌هایی از حوضه‌های آبریز هامون مشکیل و بندرعباس - سدیج تا ۱۵.۰ میلیمتر بارش داشته‌اند و بیشینه مجموع بارش این هفته در ایستگاه آستارا در حوضه آبریز رودخانه‌های تالش به میزان ۸۴.۷ میلیمتر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق