راه اندازی مرکز تخصصی توانبخشی کم شنوا و ناشنوا گامی در برقراری ارتباط هدفمند این افراد با جامعه است


راه اندازی مرکز تخصصی توانبخشی کم شنوا و ناشنوا گامی در برقراری ارتباط هدفمند این افراد با جامعه است

ژاله امیری، گفت: به طور کلی هدف از راه اندازی مرکز تخصصی توانبخشی کم شنوا و ناشنوا، برقراری ارتباط هدفمند این افراد با سایر افراد جامعه است.

« ژاله امیری »، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در رشته آسیب شناسی تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده ام و در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم.
کارشناس آسیب شناس گفتار زبان، افزود: یک سال آخر دانشگاهم را در مرکز کم شنوایی نیکان، در خصوص بچه های کم شنوا فعالیت کردم.
موسس مرکز تخصصی توانبخشی کم شنوایان و ناشنوایان حامی، ادامه داد: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در مرکز کاشت حلزون جنوب شرق کشور در استان کرمان و در بیمارستان شفا به عنوان گفتار درمان مشغول به کار شدم.
وی، اظهار داشت: سپس از سال ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۷ در هفت شهرستان جنوبی کرمان به عنوان کارشناس گفتار درمان مشغول فعالیت بودم.
امیری، بیان داشت: در هفتم شهریور سال ۱۳۹۵ در شهر جیرفت، تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان جیرفت، مرکز تخصصی آموزشی توان بخشی مختص بچه های کم شنوا و ناشنوا را راه اندازی کردم.
این کارشناس آسیب شناس گفتار زبان، افزود: افرادی که به این مرکز مراجعه می کنند هیچ گونه هزینه ای بابت دریافت خدمات شنیداری پرداخت نمی کنند و به شکل کاملا رایگان به مراجعین کم شنوا و ناشنوا خدمات دهی می شود.
موسس مرکز تخصصی توانبخشی کم شنوایان و ناشنوایان حامی، عنوان داشت: هم اکنون در این مرکز به ۱۹ کودک و نوجوان، خدمات توانبخشی شنوایی ارائه می شود.
وی، ابراز داشت: سن پذیرش در این مرکز، از بدو تولد تا ۱۵ سالگی است و در این مرکز سعی داریم به بچه های کم شنوا تا سن ۶ سالگی کمک کنیم تا بتوانند وارد جامعه شوند و در مدارس عادی تحصیل کنند.
امیری، افزود: به طور کلی هدف از راه اندازی این مرکز تخصصی توانبخشی، برقراری ارتباط هدفمند این افراد با سایر افراد جامعه است.

این کارشناس آسیب شناس گفتار زبان، اظهار داشت: مرکز تخصصی آموزشی توانبخشی کم شنوایان و ناشنوایان دارای ۵ نفر پرسنل تخصصی متشکل از ۳ مربی، مربیانی که دوره های ضمن خدمت مربوط به بچه های کم شنوا را گذرانده اند و نیز کارشناس شنوایی شناس، گفتار درمان و روانشناس است.
وی، با بیان این مطلب که این مرکز مختص افراد کم شنوا و ناشنواست، اضافه کرد: کم شنوا و ناشنوا یعنی فردی که بخشی از حس شنیداری خود را از دست داده است و یا به طور کامل و صددرصد حس شنیداری ندارد و نمی شنود.
امیری، در خصوص نوع خدمات این مرکز، عنوان داشت: خدمات این مرکز در حیطه توان بخشی و درمان اختلات شنوایی، گفتار و زبان، شنوایی شناسی، تربیت شنیداری، توان بخشی تخصصی کاشت حلزون شنوایی، گفتار درمانی و ارائه پکیج های توان بخشی ویژه کودکان کم شنوا، بازی درمانی، روان شناسی، ارائه برنامه های خانواده محور و برگزاری جلسات گروهی توانبخشی برای مراجعین کم شنوا و ناشنواست.

موسس مرکز تخصصی توانبخشی کم شنوایان و ناشنوایان حامی، ادامه داد: از تمام خانواده ها، دوستان و آشنایانی که فرد کم شنوا و یا ناشنوایی را در اطرافیان خود سراغ دارند تقاضا دارم این مرکز را به خانواده های آنها معرفی کنند تا این افراد از خدمات رایگان این مرکز بهره مند شوند.
این کارشناس آسیب شناسی گفتار زبان، بیان داشت: علی رغم حمایت های اداره بهزیستی شهرستان جیرفت اما با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی و کمبود بودجه، این مرکز برای ارائه خدمات تخصصی تر به کودکان کم شنوا و ناشنوا نیازمند تجهیز این مرکز به سیستم های لوپ است که حداقل هزینه خرید آنها بیش از ۵۰ میلیون تومان و نیز آکوسیک سازی هر اتاق درمان نیز به همین میزان است.
وی، ضمن درخواست از خیرین، اظهار داشت: بنده به عنوان موسس این مرکز از افراد خیر دعوت می کنم که در حق بچه های کم شنوا و ناشنوا لطف و بزرگی کرده و ما را در تهیه و خرید این سیستم های ضروری یاری کنند.
شایان ذکر است؛ مرکز تخصصی آموزشی توانبخشی کم شنوایان و ناشنوایان حامی، روزهای فرد هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر آماده ارائه خدمات به گروه های سنی بدو تولد تا ۱۵ سال است.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس