معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب گفت: امسال 1.2 میلیون جمعیت روستایی از آب سالم بهره مند می شوند و هدفگذاری این است که تا پایان دولت 3 میلیون جمعیت روستایی از آب سالم برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت آب در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه ایجاد سامانه های تامین و انتقال آب زیرساخت تامین آب سالم و پایدار است، گفت: از آنجایی که در 15 سال گذشته با تنش آبی مواجه بودیم و اثر آن بر روی آب زیرزمینی و سطحی مشهود است.

شاهین پاکرو با بیان اینکه 99.6 درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب شرب قرار دارند، افزود: میزان تصفیه آب از ابتدای انقلاب تاکنون از 1.9 میلیون مترمکعب به 11 میلیون متر مکعب افزایش یافته و تصفیه خانه فاضلاب در این بازه زمانی از 4 واحد به 216 واحد افزایش یافته است.

او با تاکید بر اینکه 81 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب رسانی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 140 تصفیه خانه در حال فعالیت هستند و 32 مودل تصفیه آب نیز در دست اجرا هستند. همچنین در بخش فاضلاب نیز 103 مورد در حال راه اندازی هستند.

پاکرو در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه چه میزان از منابع تامین آب روستایی از طریق چاه ها تامین می شود، گفت: در حال حاضر 1.5 میلیارد مترمکعب برای تامین آب روستایی، آب تولید می شود که 85 درصد آن از منابع آب زیرزمینی استفاده می شود و 15 درصد آن از طریق آب سطحی استفاده کنیم.

او با بیان اینکه برای اینکه تنش آبی تا سال 1400 صفر شود باید سالانه 100 میلیون متر مکعب آب افزایش یابد، گفت: در حال حاضر 31 طرح از مجموع 120 طرح آبرسانی در حال اجرا هستند.

او با بیان اینکه امسال 1.2 میلیون جمعیت روستایی از آب سالم بهره مند می شوند، تصریح کرد: هدفگذاری این است که تا پایان دولت 3 میلیون جمعیت روستایی از آب سالم برخوردار شوند.