علائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند


کیسه صفرا دقیقا زیر کبد قرار گرفته است و صفرای مورد نیاز شما برای هضم چربی را ذخیره می‌کند. بهتر است در مورد این اندام کوچک دوباره فکر کنید اما بعضی از علائم سرطان کیسه صفرا تا حدودی پنهان هستند و شما با توجه به بعضی از نشانه‌ها می‌توانید به این بیماری پی ببرید. در […] نوشته علائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند اولین بار...

هالث ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰ 4
علائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند
0
علائم سرطان کیسه صفرا با ۷ مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

کیسه صفرا دقیقا زیر کبد قرار گرفته است و صفرای مورد نیاز شما برای هضم چربی را ذخیره می‌کند. بهتر است در مورد این اندام کوچک دوباره فکر کنید اما بعضی از علائم سرطان کیسه صفرا تا حدودی پنهان هستند و شما با توجه به بعضی از نشانه‌ها می‌توانید به این بیماری پی ببرید. در زیر چند تا از علائم این بیماری را با هم مرور می‌کنیم.

علائم سرطان کیسه صفرا: پوست در حال زرد شدن استعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

اصطلاح زردی برای توضیح زرد شدن رنگ پوست و چشمها استفاده می‌شود. اگر متوجه تغییر رنگ عجیب شدید باید با پزشکتان تماس بگیرید. جامعه سرطان آمریکا می‌گوید: چندین دلیل غیر سرطانی برای تغییر در رنگ پوست وجود دارد. اما در مواردی نادر یک تومور در کیسه صفرا موجب تجمع صفرا می‌شود که منجر به این رنگ زرد می‌شود. این گروه تاکید دارد که سرطانهای کیسه صفرا و سرطانهای نزدیک به مجاری بزرگ صفراوی بسیار نادر هستند. در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۲۳۶۰ مورد جدید شناسایی شدند و حدود ۳۹۶۰ نفر آنها از این بیماری مردند.

علائم پنهان سرطان کیسه صفرا: درد مداوم در شکمعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

ممکن است فکر کنید درد شکم شما یک سوء هاضمه ساده یا دردهای پریودی است. و احتمالا درست است. البته در موارد نادری ناراحتی در سمت راست بالای شکم به هنگامی که همراه با سایر علائم باشد می‌تواند یکی از علائم سرطان کیسه صفرا باشد.

علائم پنهان سرطان کیسه صفرا: احساس ناراحتی در معدهعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

تهوع و استفراغ به تنهایی علائم سرطان کیسه صفرای پنهان نیستند اما وقتی با سایر علائم مثل درد بالای شکم و زردی همراه باشند می‌توانند نشان دهنده مشکلی در کیسه صفرا باشند. اگر دچار علائم آنفولانزای معده (گاستروانتریت ویروسی) همراه با زرد شدن سفیدی چشمها شدید، باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

علائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

احساس بزرگ شدن معدهعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

نفخ شکم موردی کاملا عادی است که هر کسی را ممکن است درگیر کند و عمدتا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. البته اگر علاوه بر سایر علائمپ گفته شده، بیش از حد احساس نفخ شکم می‌کنید، این می‌تواند یکی از علائم پنهان سرطان کیسه صفرا باشد. معاینه‌ دقیق شکم برای بررسی هر نوع توده، درد یا تجمع مایع (در صورت پیشرفته شدن بیماری) می تواند نخستین گام در رد یا پذیرفتن وجود بیماری کیسه صفرا از جمله سرطان کیسه صفرا باشد. سرطان کیسه صفرا یکی از کم احتمال‌ترین بیماریهای کیسه صفرا است.

علائم پنهان سرطان کیسه صفرا: سنگ کیسه صفراعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

به گفته موسسه آمریکایی گاستروانترولوژی، سنگ کیسه صفرا همانند سنگی کوچک مرکب از صفرا، کلسترول و کلسیم است که می‌تواند عملکرد کیسه صفرا را با مشکل مواجه کند. اکثر افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا هرگز دچار سرطان کیسه صفرا نمی‌شوند اما نهایتا ۴ نفر از ۵ نفری که سرطان کیسه صفرا گرفته‌اند، سنگ کیسه صفرا هم در آنها تشخیص داده شده است. یک مورد که باید به آن توجه کنید این است که سرطان کیسه صفرا آنقدر نادر است که تعداد مبتلایان به آن اندک هستند، در واقع یک زیر مجموعه بسیار کوچک از مبتلایان به سنگ کیسه صفرا؛ پس در صورت ابتلا به سنگ کیسه صفرا فکر نکنید که حتما دچار سرطان کیسه صفرا خواهید شد.

علائم پنهان سرطان کیسه صفرا: کاهش وزن بدون دلیلعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

همه ما گاهی اوقات دچار کاهش اشتها می‌شویم. اما اگر متوجه شدید که اشتهای شما به وضع سابق برنمی‌گردد و مرتب در حال کاهش وزن هستید بهتر است که برای معاینه نزد پزشک بروید. از دست دادن میل به غذا خوردن به دلایل بسیاری رخ می‌دهد که باید بررسی شوند اما ممکن است یکی از علائم سرطان از جمله همین سرطان کیسه صفرا هم باشد.

سابقه خانوادگی سرطان کیسه صفراعلائم سرطان کیسه صفرا با 7 مورد مهم که نباید نادیده گرفته شوند

ظاهرا خطر سرطان کیسه صفرا در میان خانواده‌ها به ارث می‌رسد. نگران نشوید چون حتی اگر سابقه خانوادگی سرطان کیسه صفرا داشته باشید باز هم خطر کلی آن پایین است چون سرطان کیسه صفرا خودش یک نوع سرطان نادر است. جامعه سرطان آمریکا تاکید می‌کند که سرطانهای کیسه سفرا در افراد بدون سابقه خانوادگی هم بروز می‌کنند. با این وجود بخاطر بسپارید که سابقه خانوادگی همیشه نقش بازیگر خاموش را در سلامت آینده شما خواهد داشت. وقتی که متوجه وجود سابقه خانوادگی در مورد سرطان و خطر بیماری به لحاظ ژنتیکی هستید یک سبک زندگی سالم به شما برای پیشگیری از این بیماری‌ها کمک خواهد کرد از جمله غذاهایی که با سرطان سینه مبارزه می‌کنند.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: thehealthy

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس