طرز تهیه کباب انگشتی لذیذ و خوشمزه و نکاتی برای طبخ بهتر آن


طرز تهیه کباب انگشتی ساده و بسیار سریع آماده می شود و از غذاهای محبوب ایرانی است که طرفدار زیادی دارد این کباب خوش طعم علاوه بر خوشمزگی با بویی که دارد همه را به سمت خود جذب می کند و این کباب شباهت زیادی به غذاهای نظیر کتلت گوشت و شامی کباب می باشد حتی می توانید این غذا را در زمان های که فرصت درست کردن غذا را ندارید کباب بهترین پیشنهاد برای غذای...

طرز تهیه کباب انگشتی ساده و بسیار سریع آماده می شود و از غذاهای محبوب ایرانی است که طرفدار زیادی دارد این کباب خوش طعم علاوه بر خوشمزگی با بویی که دارد همه را به سمت خود جذب می کند و این کباب شباهت زیادی به غذاهای نظیر کتلت گوشت و شامی کباب می باشد حتی می توانید این غذا را در زمان های که فرصت درست کردن غذا را ندارید کباب بهترین پیشنهاد برای غذای شما می باشد چون بسیار سریع آماده می شود.

طرز تهیه کباب انگشتی لذیذ و خوشمزه و نکاتی برای طبخ بهتر آن

طرز تهیه کباب انگشتی لذیذ و خوشمزه و نکاتی برای طبخ بهتر آن

طرز تهیه کباب انگشتی

کباب، غذایی محبوب در خاورمیانه محسوب می شود به خصوص ایران و قفقاز که از این کباب خوشمزه بسیار استفاده می کنند این غذا را با ترکیبی از گوشت چرخ کرده یا تکه ای از گوشت گاو، گوسفند یا گوساله همراه با پیاز و ادویه جات درست می کنند. کباب انگشتی نوعی کباب کشمیری بوده به خاطر شکل و ظاهری که دارد آن را به شکل های کوچکی اندازه انگشت در می آورند که طعمی شبیه کباب تابه ای یا شامی دارد که می توانید آن را همراه با برنج یا نان میل نمایید. در ادامه مطلب با طرز تهیه کباب انگشتی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب انگشتی

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم پیاز ۱ عدد نان تست ۳ عدد زرده تخم مرغ ۱ عدد روغن مایع به مقدار لازم ادویه جات به اندازه ی کافی

دستور پخت کباب انگشتی

ابتدا نان های تست خود را با کمی آب خیس کنید و به شکل خمیر در بیاورید سپس پیاز خود را پوست بکنید و خیلی ریز رنده کنید آنگاه گوشت چرخ کرده را همراه با نان تست خمیر شده در ظرفی بریزید بعد زرده تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه را به موادتان اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن مواد کنید.

طرز تهیه کباب انگشتی لذیذ و خوشمزه و نکاتی برای طبخ بهتر آن

آنقدر این موادتان را ورز دهید تا به صورت خمیری یکدست در بیاید آنگاه ظرف خود را با سلفون بپوشانید و درون یخچال قرار دهید تا گوشت شما مزه دار شود.

طرز تهیه کباب انگشتی لذیذ و خوشمزه و نکاتی برای طبخ بهتر آن

سپس در تابه خود مقداری روغن ریخته و روی حرارت گذاشته تا داغ شود آنگاه مواد خود را بیرون آورده و ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری از آن را برداشته و به شکل بیضی در آورده و درون روغن بگذارید تا سرخ شود هنگامی که سرخ شد طرف دیگر آن را بگذارید تا پخت شود به همین شکل ادامه دهید تا موادتان تمام شود.

طرز تهیه کباب انگشتی لذیذ و خوشمزه و نکاتی برای طبخ بهتر آن

در کنار آن می توانید کمی سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی بگذارید کباب های خود را در ظرفی بچینید و اطراف آن را با حلقه های سرخ شده گوجه فرنگی و سیب زمینی تزیین کنید این غذای خوشمزه و لذیذ را می توانید با نان یا برنج هنگام نهار یا شام نوش جان کنید.

نکاتی برای تهیه بهتر کباب انگشتی

همچنین از گوشتی که می خواهید استفاده کنید حتما دوبار چرخ شده باشد برای خوش طعمی کباب خود می توانید جعفری خرد شده مواد خود اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید ۱ قاشق چایخوری پودر سیر و ۱ قاشق چایخوری پودر پاپریکا به موادتان اضافه کنید. اگر وقت کافی برای آشپزی ندارید می توانید مرحله استراحت در یخچال را حذف کنید.

امیدواریم از طرز تهیه کباب انگشتی نهایت استفاده و لذت را برده باشید و باسلیقه و دست پختی بی نظیر بتوانید همچنین کبابی را درست کنید و لحظه ی خوبی در کنار خوادتان سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کباب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت