سفری لذیذ به آلمان


سفری لذیذ به آلمان

می‌توان غذاهای کشور آلمان را یکی از راه‌های شناخت فرهنگ و سنت‌های جذاب این کشور دانست، چرا که کشور آلمان به واسطه غذاهای لذیذ با طعم‌های جدید به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، رژیم غذایی مردم آلمان، در طی صدها سال تغییرات اجتماعی و سیاسی و با توجه به مناطق و مذاهب گوناگون تغییر کرده و به رشد کنونی رسیده است.

آلمانی‌ها در وعده‌ صبحانه که یکی از مهم‌ترین وعده‌ها است از نان تست، کره، مارگارین، پنیر، مربا، عسل، تخم‌مرغ، قهوه، چای یا آبمیوه استفاده می‌کنند.

آلمانی‌ها در سراسر جهان به تولید نان‌های مختلف شهرت دارند و از پخت نان در این کشور به عنوان یک فرهنگ یاد می‌شود. گفته می‌شود در این کشور بیش از 300 نوع نان وجود دارد که با ترکیب‌های مختلف تنوع آن بیشتر می‌شود، همچنین نان در این کشور مانند ایران ارزش مذهبی دارد.

کشور آلمان در سراسر جهان، به تولید گونه‌های مختلف نان و سوسیس معروف است. استفاده از انواع سوسیس به عنوان غذاهای گوشتی در رژیم غذایی آن‌ها به عنوان یک پیشنهاد متناوب، معمول و مرسوم است.

یکی از نان‌های پرطرفدار آلمانی‌ها « Brezel» نام دارد. این غذا، غذایی سبک است و بیشتر به عنوان یک غذای جانبی مصرف می‌شود؛ این غذای اسنک مانند به شکل‌های ساده، کره‌ای، با تکه‌های گوشت و یا پنیر پخته و سرو می‌شود.

از غذاهای مرسوم در آلمان که طرفداران زیادی نیز دارد می‌توان به « Rouladen» اشاره کرد. این غذا از یک تکه گوشت نازک به صورت رول پیچیده تهیه می‌شود، درون این رولت گوشت معمولا با خردل، پیاز، تکه‌های گوشت و یا سبزی پر می‌شود و همراه با سس‌ای مختلف و پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود.

از آن‌ جایی که آلمانی‌ها علاقه خاصی به غذاها و فرآورده‌های گوشتی دارند در بیشتر غذاهایشان از گوشت استفاده می‌کنند. « Sauerbraten» یکی از از این غذاها است که مردم آلمان عاشق آن هستند، این غذا نوعی کباب قابلمه‌ای است که به صورت ترش یا شور تهیه می‌شود. برای آماده کردن این غذا، گوشت‌ها را برای چند روز در ادویه‌های مختلف، سرکه و گیاهان معطر می‌خوابانند تا به اندازه کافی طعم‌دار شود.

مردم آلمان علاوه بر گوشت به سیب‌زمینی هم علاقه دارند، در واقع سیب‌زمینی یکی از مواد تشکیل دهنده اکثر غذاهای آلمانی بوده که « Kartoffelpuffer» یکی از این غذاها است. برای این غذا سیب‌زمینی آب‌پز به صورت نازک برش داده و به همراه بیکن و پیاز در روغن سرخ می‌شود.

« Spätzle» از دیگر خوراکی‌های مردم آلمان است که به صورت گیاهی تهیه‌ می‌شود و متعلق به توابع اشتوتگارت است. این غذا نوعی پاستا است که خمیر آن فقط از تخم‌مرغ، آرد، نمک و کمی آب گازدار تهیه و سپس در کنار خوراک‌های گوشتی سرو می‌شود. معروف‌ترین روش آماده کردن «pätzle» پوشاندن آن با مقدار زیادی پنیر محلی برای افزودن طعم بهتر به آن و کمی پنیر لیمبرگر برای قوام بیشتر غذا است.

البته مردم آلمان به غیر از گوشت و سیب‌زمینی به خوراکی‌های شیرین و دسرها نیز علاقه دارند. «Rote grutze» یکی از دسرهای محبوب در شمال آلمان است. در این پودینگ از انگورهای قرمز و سیاه استفاده می‌شود، انگورها در آب خود پخته شده و سپس کمی نشاسته ذرت روی آن می‌پاشند. این دسر همراه با شیر، سس وانیلی و یا بستنی سرو می‌‎شود.

به دلیل علاقه زیادی که آلمانی‌ها به سوسیس دارند این کشور به یکی از کشورهای تولیدکننده انوع سوسیس تبدیل شده است، سوسیس به اندازه‌ای در این کشور محبوبیت دارد که مردم حداقل روزی یک بار در یکی از وعده‌های غذایی خود از سوسیس استفاده می‌کنند.

یکی از سوسیس‌های پرطرفدار که از سال 1949 در برلین ساخته با گوشت خوک تهیه می‌شده است « Currywurst» نام دارد. این سوسیس به تکه‌های نازک برش داده و با سس کچاپ و ادویه کاری مخلوط می‌شود، در کنار آن نیز سیب‌زمینی سرخ شده و نان سفید سرو می‌شود. این غذا در آلمان تا حدی اهمیت دارد که در شهر برلین موزه‌ای به نام آن تاسیس کرده‌‎اند.

منبع:

Nations Fresh Foods

www.globetrottinkids.com

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل