ترامپ تلاش مجلس نمایندگان این کشور برای استیضاح و عزل وی را به کودتا تشبیه کرد


گفته می شود ترامپ در گفتگوی تلفنی با زلنسکی کمک مالی به اوکراین را مشروط به آغاز تحقیقات قضایی در اوکراین علیه بایدن و خانواده اش کرده است

در حالی که روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور ادامه دارد، ترامپ طی یک پیام توئیتری آغاز تحقیقات برای استیضاح او توسط نمایندگان دموکرات این کشور را "کودتا" توصیف کرد.

ترامپ در توییتر نوشت: «طبق مواردی که روز به روز دستگیرم می‌شود دارم به این نتیجه می‌رسم که اتفاقی که در حال رخ دادن است، استیضاح نیست، بلکه کودتایی است با هدف ربودن قدرت مردم، رأی آنها، آزادی‌شان، حق‌شان، دین‌شان، سربازان‌شان، دیوار مرزی‌شان و حق اعطا‌ شده به آنها به عنوان شهروند ایالات متحده آمریکا.»

کاخ سفید چهارشنبه هفته گذشته تحت فشار نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی متن گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر و تصریح کرد که این گفت‌وگو ارتباطی با موضوع کمک به اوکراین نداشته است.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی در ماه ژوئیه از همتای اوکراینی اش خواست تا در خصوص فعالیت های تجاری هانتر بایدن پسر جو بایدن در اوکراین - رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- تحقیقات قضایی آغاز کند.

ترامپ نیز در پی نشر این اخبار با تاکید بر اینکه تماس با همتای اوکراینی‌اش را بر اساس مقررات انجام داده است، گفت: این مهم نیست که من درباره چه صحبت کردم، یک نفر باید درباره جو بایدن تحقیق کند.

مطبوعات آمریکا نوشتند که ترامپ در این مکالمه تلفنی به زلنسکی می گوید که تنها در صورت آغاز تحقیقات علیه بایدن و خانواده اش می تواند به اوکراین کمک نماید.

این در حالیست که ترامپ اندکی قبل از انجام مکالمه تلفنی با زلنسکی اظهار داشته بود که کمک 400 میلیون دلاری به اوکراین را به تعلیق گرفته است.

در نتیجه تمامی این تحولات نمایندگان دموکرات‌ کنگره آمریکا مقدمات استیضاح ترامپ را فراهم آورده‌اند.

کورت والکر نماینده ویژه ترامپ در امور اوکراین نیز به دلیل بحران اوکراین که منجر به آغاز تحقیقات مربوط به عزل ترامپ شده است، از سمت خود استعفا داد.

از سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در رابطه با مساله بازجویی از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسر وی هانتر بایدن گفت: اوکراین به دستور کشورهای دیگر تحقیقات قضایی انجام نمی دهد. ما آماده انجام تحقیقات هستیم. اما این امر ربطی به من ندارد و نیروهای پلیس هر جا که لازم ببینند، تحقیقات انجام می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی