ممانعت از خروج غیرقانونی 463 تبعه بیگانه در گمرک بازرگان


ممانعت از خروج غیرقانونی 463 تبعه بیگانه در گمرک بازرگان

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه طی 6 ماه نخست سال‌جاری 463 نفر از اتباع بیگانه با قصد خروج غیرقانونی از گمرک بازرگان در داخل کامیون‌های ترانزیت دستگیر شده‌اند، گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 نفر بیشتر است.

صادق نامدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده، اظهار داشت: دستگیر شدگان اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش و ایران بودند.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۶۵ هزار و ۶۷۳ لیتر گازوئیل نیز کشف و ضبط شده است.

وی ارزش ریالی این میزان گازوئیل کشف‌شده را هشت میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا ۴۷۹ پرونده تشکیل و به محاکم قضایی تحویل شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان در ادامه همچنین از کشف چهارهزار و ۱۳۸ قلم کالای پزشکی در مرز بازرگان خبر داد و افزود: در این پرونده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال می رسد، پنج متهم به محاکم قضائی تحویل شده است.

نامدار اضافه کرد: در این مدت ۳۴ هزار و ۴۲۸ قطعه لوازم یدکی به ارزش سه میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شده است.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی