برگزاری مراسم سوگواری امام حسن مجتبی(علیه السلام) در هلند


برگزاری مراسم سوگواری امام حسن مجتبی(علیه السلام) در هلند

موسسه فرهنگی الکوثر هلند به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، با نزدیک شدن به سالروز شهادت دومین اختر تابناک ولایت و امامت امام حسن مجتبی(علیه السلام)، کمیته جشن ها و مناسبت های دینی موسسه فرهنگی الکوثر با مشارکت کمیته بانوان این موسسه مجلس عزاداری و سوگواری را به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در لاهه هلند برگزار می کند.

این مراسم عزاداری ساعت 19 روز شنبه (13 مهر 1398 مطابق با پنجم اکتبر 2019 میلادی) در مقر ساختمان فرهنگی الکوثر برگزار می شود.

در این مراسم سید «جلال موسوی» درباره زندگی، مناسک، شخصیت و منش کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) سخنرانی می کند و سید «محمد الشرع» نیز در رثای این امام همام به مرثیه خوانی اقدام می کند.

گفتنی است، امام حسن مجتبی در 15 رمضان سوم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود و پس از پدرش امام علی(علیه السلام) به مدت 10 سال امامت کرد. همسرش جعده به دستور معاویه، امام حسن را مسموم و به شهادت رساند. دو روایت درباره زمان شهادت ایشان وجود دارد، به طوری که شهید اول، کفعمی، شیخ بهایی، علامه مجلسی، شیح کاشف الغطاء، محدث قمی و مرحوم صاحب جواهر، هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی می دانند، اما شیخ کلینی و شیخ طبری و شیخ مفید، 28 صفر را روز شهادت ایشان اعلام کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!