گزارش وال استریت ژورنال از ته‌ دیگ ایرانی | دردسر یک شوهر فرانسوی با ته دیگ ایرانی


گزارش وال استریت ژورنال از ته‌ دیگ ایرانی | دردسر یک شوهر فرانسوی با ته دیگ ایرانی

همشهری آنلاین: نشریه وال استریت ژورنال گزارشی در مورد ته‌ دیگ ایرانی منتشر کرد.

سایت گردشگری چمدان نوشت: وال استریت ژورنال در آغاز گزارش خود به شکل فریبنده ته دیگ اشاره می‌کند و یادآور تصویری آشنا از ته دیگ در یکی از سریال‌های شبکه نت فلیکس می‌شود، در یکی از قسمت‌های مجموعه «نمک، چربی، اسید، گرما»، «ثمین نصرت» نویسنده ایرانی آمریکایی کتاب آشپزی به همراه مادرش غذا درست می‌کند و وقتی قابلمه برنج را بر می‌گردانند بیننده‌ها با صحنه ته‌دیگ طلایی غذا روبرو می‌شوند.

وال استریت ژورنال نوشته‌ است: ایرانیان اغلب در ته دیگ برش‌های نازک سیب زمینی، برگ‌های کاهو و بادمجان‌های خرد شده قرار می‌دهند، برنج یا اسپاگتی هم می‌تواند ته دیگ باشد.

سرآشپز زارع که در گوگل آشپزی می‌کند در مورد آموزش آشپزی به آشپزان جوان می‌گوید: وقتی ته دیگ را بر می‌گردانم حیرت را در چشمانشان می‌بینم و همه می‌خواهند در مورد چگونگی آن سوال کنند.

مهارت پخت ته دیگ در آشپزی ایرانی چیزی است که هر فرد در طول یک عمر کسب می‌کند.

فیروزه دوما نویسنده ایرانی از خاطرات شوهر فرانسوی‌اش در مواجهه با ته‌دیگ می‌گوید: در ابتدا همسرم وقتی اقوامم برای صرف غذا دور هم جمع می‌شدند مجبور بود خود را کنار بکشد چرا که همه در حال جنگیدن برای ته دیگ بودند بعدها مادرم دلش برایش سوخت و قبل از دیگران ظرف ته دیگ را به او می‌داد تا برای خودش ته دیگ بردارد سپس بقیه به سمت بشقاب ته دیگ هجوم می‌بردند.

وال استریت ژورنال در این گزارش دستور پخت ته دیگ سیب زمینی، برنج زعفران و ماکارونی را هم آموزش داده‌ است.

کد خبر 457156

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس