روانشناسان اینترنتی عامل ازدیاد طلاق هستند


روانشناسان اینترنتی عامل ازدیاد طلاق هستند

رئیس سازمان نظام روانشناسی مشاوره کشور با بیان اینکه روانشناس کسی است که پروانه فعالیت روانشناسی داشته باشد، گفت: فضای مجازی به شدت غیرقابل کنترل است.

روانشناسان اینترنتی عامل ازدیاد طلاق هستند
میگنا: دکتر محمد حاتمی درباره نقش فضای مجازی در کاهش یا افزایش طلاق اظهار کرد: فضای مجازی به شدت غیرقابل کنترل بوده و در افزایش نرخ طلاق تاثیرگذار است.

وی افزود: اکنون مردم رویکرد بسیار مثبتی به روانشناسی دارند و می‌خواهند که مسائلشان را از طریق مشاوره برطرف کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه در کلانشهرها اقبال بیشتری به روانشناسی وجود دارد، گفت: در کلانشهرها چون مردم نمی‌دانند که باید با چه کسی مشورت کنند به فضاهای مجازی مراجعه می‌کنند که در آن آدم‌هایی معرفی می‌شوند که صلاحیت لازم برای مشاوره ندارند.

حاتمی گفت: افرادی که در فضای مجازی به عنوان مشاور معرفی می‌‌شوند، مشاورانی هستند که با فرهنگ ما تطابق ندارند و همین‌ افراد با ارائه ایده‌هایشان باعث رشد طلاق می‌شوند.

وی ادامه داد: گاهی می‌گفتند این افراد که در فضای مجازی معرفی شده‌اند، روانشناس هستند در صورتی که اینها روانشناس نبودند و نیستند در حقیقت روانشناس کسی است که پروانه فعالیت روانشناسی داشته باشد.

حاتمی افزود: مشاوره‌هایی که در فضای مجازی و اینترنتی می‌دهند غلط هست و باعث افزایش نرخ طلاق در بین خانواده‌ها شده که آمارهای عینی آن موجود است. در فضای مجازی، افراد بی‌صلاحیت و افرادی که پروانه فعالیت روانشناسی ندارند بیشتر باعث افزایش طلاق می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت