11 کشته و زخمی در جریان حمله با سلاح سرد در دانشگاه فنلاند


در حمله امروز (سه‌شنبه) یک دانشجو به استاد یک دانشکده در شرق فنلاند، یک تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند. این حمله به گفته رسانه‌ها، با یک شمشیر صورت گرفته است.

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس فنلاند اعلام کرد طی این حادثه در شهر کووپیو، یک شهروند این کشور که در شمار مجروحان است، تحت بازداشت درآمد.

روزنامه فنلاندی "ایلتالهتی"، به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد دانشجویی پس از درآوردن یک شمشیر از کیف بزرگ خود، به سوی استاد حمله‌ور شد.

ویله هوکانن، سخنگوی اداره پلیس شرق فنلاند، به خبرگزاری رویترز اطلاع داده فرد مهاجم، یک سلاح تیز را برای حمله مذکور استفاده کرده و یک سلاح گرم همراه داشت.

او می‌گوید: "یک نفر طی این اتفاق کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند، یکی از زخمی‌ها، مظنون به انجام حمله بوده است". به گفته این سخنگو، جراحت وارده به دو نفر از این افراد، شدید بوده است.

هوکانن درخصوص انگیزه این حمله اظهار نظری نکرد؛ مشخص نیست که این فرد از دانشجویان این دانشکده بوده باشد و انگیزه این حمله چیست.

آنتی رینه، نخست‌وزیر فنلاند در پیام توئیتری خود نوشت: "اقدام خشونت‌آمیز در کالج فنی و حرفه‌ای ساوو در کوپیوو، تکان‌دهنده است و ما آن را کاملا محکوم می‌کنیم؛ با مقامات ارشد پلیس صحبت کرده‌ام و دولت از نزدیک پیگیر موضوع است".

فنلاند طی ۱۲ سال گذشته، شاهد دو حمله مرگبار در مدارس این کشور بوده است. در سال ۲۰۰۷، یک دانش‌آموز در دبیرستان "جوکِلا" جان ۸ نفر را با اسلحه خود گرفت و سپس خود را کشت. در سال ۲۰۰۸، یک دانشجوی ۲۲ ساله در مدرسه فنی و حرفه‌ای "کاوهایوکی"، ۱۰ نفر را با اسلحه خود مورد هدف قرار داد و او نیز مرتکب خودکشی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403