امام جمعه بجنورد: عفاف و حجاب هم‌وزن جهاد و شهادت است


امام جمعه بجنورد: عفاف و حجاب هم‌وزن جهاد و شهادت است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد و رئیس بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی گفت: عفاف و حجاب هم‌وزن جهاد و شهادت است و انسان باعفت در ردیف فرشتگان قرار دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، سه شنبه در نشست عفاف و حجاب این استان که به میزبانی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: انسان های باعفت، همردیف مجاهدان هستند و از این رو امام علی (ع) در روایتی فرموده اند که این هر دو، فضلیت شهادت را دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اسلام همه را به حیا داشتن دعوت کرده است، گفت: اسلام با خودنمایی و نمایش دادن مخالف است و حال آنکه متاسفانه اکنون برخی زنان با پوشش های نامناسب در جامعه خودنمایی می کنند و به نمایشگاه های سیار در شهرها و معابر بدل شده اند.

یعقوبی با بیان اینکه اسلام با تبرج جاهلی و مدرن مخالف است، گفت: متاسفانه هم اکنون فرهنگ پوشش مناسب در جامعه بسیار مظلوم واقع شده است.

حجاب با بخشنامه جا نمی‌افتد

وی افزود: بنیاد عفاف و حجاب وزارتخانه نیست که بودجه و نیرو داشته باشد بلکه ما این مسئولیت را پذیرفته ایم تا با همکاری تمام دستگاه هایی که در این بنیاد عضویت دارند، کار کنیم و این کار هم با بخشنامه به سرانجام نمی رسد و بلکه باید دلی و توام با فرهنگ‌سازی باشد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی را باید از مهدهای کودک و مدارس آغاز کرد، افزود: متاسفانه در مهدها فرهنگ حجاب آموزش داده نمی شود بلکه بعضا رقص و آواز جای آنرا گرفته است و از چنین کودکانی نباید در آینده انتظار رعایت حجاب را داشت.

یعقوبی از بیاعتنایی برخی خانواده ها نسبت به حجاب اظهار تاسف کرد و گفت: چرا باید برخی از مادرها حجاب داشته باشند اما فرزندشان بدحجاب و بی حجاب باشند؟

وی اظهار داشت: لباس های مناسب باید در مغازه ها ارائه شود ولی متاسفانه اکنون بر کالای تولیدی تولیدکنندگان نیز هیچ نظارت و کنترلی وجود ندارد.

جامعه با تصورات ما متفاوت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ۲۶ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب مسئولیت دارند، گفت: در حالی که هر یک به خود نمره خوب می دهیم اما وضعیت جامعه با آنچه ما ترسیم و تصور می کنیم متفاوت است.

حجت الاسلام علی خادمی، مشکلات حوزه عفاف و حجاب را زیرساختی دانست و اظهار داشت: مسئولان جامعه باید رفتار و کردار درستی از خود به نمایش بگذارند زیرا مردم از آنها الگوبرداری می کنند.

وی با بیان اینکه شمار زیادی از فرزندان مسئولان کشوری و حتی استانی در خارج از کشور تحصیل می کنند، گفت: در مقابل دخترانی که توان رفتن به خارج را ندارند برای آنکه از آنان کم نیاورند به خود رنگ و لعاب آنچنانی زده و در خیابانها روان می‌شوند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی نیز گفت: متاسفانه هم اکنون در مناطق گردشگری بعضا حجاب نادیده گرفته می شود که این امر به یک مساله تبدیل شده است.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی از آنچه که ترویج بی‌حیایی در سطح شهر خواند، انتقاد کرد و افزود: باید با جدیت بسترهای فساد را از بین ببریم تا جامعه گرفتار آن نشود.

علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد نیز با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: این دانشگاه در این خصوص برنامه های زیادی را از جمله نمایشگاه منطقه ای مد، لباس و صنایع دستی، نشست های بصیرتی، کرسی های آزاداندیشی، محفل انس با قرآن، همایش بصیرتی و اخلاقی با موضوع زنان را برگزار کرده است.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !