پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید


پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید

مینی کلابمن همیشه از بحران هویت رنج برده است. نسل اول این خودرو دارای درب عقب تکی بود که به سمت راننده باز می‌شود و طراحی عجیبی داشت. این نسل دوم که ملاحظه می‌فرمایید کمی هاچبک و کمی استیشن بوده و 4 سال پس از عرضه روانه‌ی اتاق عمل شده است. البته حداقل در ظاهر... The post پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید appeared first on مجله پدال.

مینی کلابمن همیشه از بحران هویت رنج برده است. نسل اول این خودرو دارای درب عقب تکی بود که به سمت راننده باز می‌شود و طراحی عجیبی داشت. این نسل دوم که ملاحظه می‌فرمایید کمی هاچبک و کمی استیشن بوده و 4 سال پس از عرضه روانه‌ی اتاق عمل شده است.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
البته حداقل در ظاهر که تغییر زیادی رخ نداده است. مینی روش فیس لیفت مینور را انتخاب کرده بنابراین هویت گیج کلابمن باقی مانده است. چراغ‌های جدید و جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر در بخش جلو به چشم می‌آیند و آینه‌های بغل نیز طراحی جدیدی دارند؛ اما در بخش عقب است که می‌توانید تغییرات بیشتری را ببینید.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
چراغ‌های عقب از نوع تمام LED بوده و از طراحی پرچم بریتانیا الهام گرفته‌اند. این ویژگی اولین بار در مینی سه و پنج درب دیده شده بود. قطعاً آن دو خودرو با شکل پهن‌تر و مرسوم‌تر خود پذیرفتنی از کلابمن هستند.


به غیر از این موارد شاهد یک به‌روزرسانی عادی خواهید بود بنابراین سه رنگ جدید از جمله رنگ قرمز، رینگ‌های جدید و برخی آپشن های شخصی‌سازی دیگر وجود دارند. هم‌اکنون رنگ‌های بیشتری برای سقف خودرو در دسترس بوده و می‌توان حتی رینگ‌ها و پشت‌سری‌هایی با طرح پرچم کشور سازنده را سفارش داد. از جمله آپشن های دیگر این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی ماتریکس LED هم اشاره کرد که بدون هرگونه تعجبی قیمت بالایی دارند.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
داخل کابین هم همین داستان وجود دارد. هفت پوشش چرم با رنگ‌های متمایز قابل انتخاب می‌باشند. کیفیت متریال و چفت شدن ادوات به یکدیگر بسیار بالا بوده اما کلابمن هنوز هم در مقایسه با آئودی A3 خودرویی قدیمی حس می‌شود. البته طراحی کابین این خودرو متمایزتر از مرسدس A کلاس بوده و این در حالی است که از عمر مینی بیش از رقیب آلمانی می‌گذرد. هنوز هم فضاهای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود داشته و بخش عقب کابین جوابگوی دو فرد بزرگ‌سال است. البته نباید انتظار داشت فرد سوم احساس راحتی در اینجا داشته باشد. محفظه بار عقب نیز برای یک خودروی هاچبک مناسب بوده اما برای خودرویی استیشن چندان جالب نیست.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
مدل پایه‌ی کلابمن کلاسیک دارای صفحه‌نمایش 6.5 اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی، جست جوی خودکار، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، چراغ‌های LED و لامپ‌هایی با لوگوی مینی می‌باشد؛ اما قیمت این خودرو هم‌اکنون 700 پوند بیشتر از قبل می‌باشد. مدل اسپورت هم دارای کیت بدنه‌ی جان کوپر ورکس بوده و از رینگ‌های بزرگ‌تر، صندلی‌های سطلی و پوشش چرم و تریم کرومی سود می‌برد.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
علیرغم تمامی به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در ظاهر کلابمن، زیر کاپوت داستان متفاوت‌تری برقرار است. تنها یک پیشرانه‌ی 2 لیتری 148 اسب بخاری دیزلی وجود داشته درحالی‌که سه پیشرانه‌ی بنزینی 2 لیتری 189 اسبی برای مدل کوپر S، پیشرانه‌ی 2 لیتری 302 اسبی برای مدل جان کوپر ورکس و نسخه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری 134 اسبی برای مدل کوپر وجود دارد.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
کوپر مدت‌های زیادی است که مدل مورد انتخاب ما بوده و به دلیل جذاب خود که ترکیبی از پرفورمنس و عملکرد می‌باشد فروش بالایی در خانواده خود دارد. این مدل همچنین بهترین کار را در تمایز خود از هاچبک پنج درب مینی انجام داده بنابراین ما روی پیشرانه‌ی آن تمرکز می‌کنیم. فیس لیفت موردبحث تغییری در قوای محرکه انجام نداده بنابراین سواری آن همچون قبل است.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
پیشرانه‌ی 1.5 لیتری در کل دورهای خود قوی بوده و البته آرامش و رفاه آن مشابه پیشرانه‌ی 2 لیتری کوپر S است. حتی اگر پیشرانه را تحت‌فشار هم قرار دهید صدای ناهنجار و زیادی را نخواهید شنید. خودروی حاضر در تست از گیربکس 7 سرعته دوکلاچه استپ ترونیک سود برده (گیربکس 6 سرعته دستی به‌صورت استاندارد وجود داشته و 1600 پوند ارزان‌تر است). این گیربکس نرم بوده اما هرگز احساس اسپورت واقعی را در زمان تعویض دنده‌ها ایجاد نکرده و بسیار برای رانندگی ریلکس طراحی شده است. همین موضوع را می‌توان درباره‌ی سواری هم گفت. کوپر نرمی خوبی در شهر داشته ولی خب تکان های بدنه نیز بیشتر است.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
اگرچه مینی کلابمن همیشه تلاش داشته تا خودرویی راحت‌تر از یک هاچبک باشد اما هنوز هم شاسی آن خاص محصولات مینی است. شاسی خودرو برای یک هاچبک-استیشن به‌طور سورپرایز کننده‌ای پاسخگو بوده و چابک‌تر از مرسدس A کلاس یا حتی ب ام و سری 1 حس می‌شود. تنها جای شرمساری این است که فرمان خودرو اگرچه مستقیم بوده اما هرگز وزن خاص سایر محصولات مینی را نداشته و از نظر احساس هم خیلی درست عمل نمی‌کند.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید
دومین نسل مینی کلابمن هم‌اکنون خودرویی 4 ساله بوده و بنابراین زمان به‌روزرسانی آن فرا رسیده است. تغییرات ظاهری این خودرو کاملاً ملایم بوده و بزرگ‌ترین تفاوت آن به دو چراغ عقب مربوط می‌شود. مینی از نظر انتخاب پیشرانه هم خیلی سخاوتمندانه عمل نکرده اما ما همچنان مدل کوپر را به سایر نسخه‌ها ترجیح می‌دهیم. کلابمن هنوز هم انتخاب عجیبی در مقایسه با دیگر هاچبک های لوکس مرسوم‌تر در بازار بوده و باب میل همه‌ی خریداران نیست.

پشت فرمان مینی کلابمن کوپر 2019 جدید

مشخصات مینی کلابمن کوپر Exclusive

قیمت: 24100 پوند پیشرانه: 3 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/220 نیوتون متر گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.2 ثانیه حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی