قدرت نمایی چین در مراسم رژه/ رونمایی از سلاحی با قابلیت حمل 10 کلاهک هسته‌ای


قدرت نمایی چین در مراسم رژه/ رونمایی از سلاحی با قابلیت حمل 10 کلاهک هسته‌ای

رئیس جمهوری چین در هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی در این کشور تاکید کرد که «هیچ نیرویی» نمی‌تواند جلوی پیشرفت چین را بگیرد.

به گزارش جام نیوز، هفتاد سال از تاسیس دولت جمهوری خلق چین می‌گذرد. چین ظرف این هفت دهه تبدیل به یک قدرت اقتصادی بزرگ شده است. اکنون شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور این کشور بر آن است تا این کشور را از منظر نظامی نیز به یک ابرقدرت تبدیل کند.

در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، سلاح‌های پیشرفته‌ای نمایش داده شد که برخی از آنها برای اولین بار رونمایی شده است.

بنا به گزارش‌ها، یکی از این سلاح‌ها، موشک بالستیک قاره‌پیمای 41-DF است که قابلیت حمل در جاده را دارد.

تحلیل‌گران چینی می‌گویند این موشک می‌تواند هر نقطه‌ای در جهان را هدف بگیرد.

گفته می‌شود این سلاح جدید قابلیت حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای را دارد که می‌تواند در عین حال که هدف خاصی را نشانه بگیرد اما همزمان ۱۰ نقطه مختلف در یک ناحیه پهناور را بزند.

مراسم این روز از جمله شامل یک رژه بزرگ نظامی و یک رژه غیرنظامی در پکن است و شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، سخنرانی کرده است. جین‌پینگ در این سخنرانی گفت هیچ قدرتی نمی‌تواند حرکت رو به جلوی چین را متوقف کند.

شی جین پینگ بر آن است تا چین در کنار بریتانیا و آمریکا تبدیل به سومین قدرت دریایی بزرگ جهان شود. رهبری چین بر این باور است که چین از ظرفیت به مراتب بالاتری نسبت به رقیبان خود و به‌ویژه آمریکا به‌مثابه ابرقدرت دیگر جهان برخوردار است.

به جز شی جین‌پینگ، هو جین‌تائو و جیانگ زمین، رهبران سابق چین هم در مراسم حضور داشتند.

رژه میدان تیان‌آنمن در مرکز پکن از جمله بزرگترین رژه ها در تاریخ این کشور بوده و ۱۵ هزار سرباز در آن شرکت دارند.

هفتاد سال قبل مائو تسه تونگ پس از پیروزی حزب کمونیست مقابل حزب حاکم کومینتانگ یا "حزب ملی" تولد جمهوری خلق چین را اعلام کرد.

چین مدرن از آن زمان با گام های فوق‌العاده سریعی رشد کرده است.

چین می گوید درحال ایجاد یک سیستم کاملا تازه سیاسی- "سوسیالیسم با مشخصه های چینی" - است و میلیون ها نفر را از فقر نجات داده است.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها