قوانین عربستان برای برخورد با گردشگران هنجارشکن اعلام شد


قوانین عربستان برای برخورد با گردشگران هنجارشکن اعلام شد

عربستان سعودی که سال ها درهای خود را بر روی گردشگران خارجی بسته بود سرانجام از روز نخست هفته جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع 49 کشور خبر داد اما همزمان قوانینی را مطرح کرده که رعایت نکردن آن بر خلاف عفت عمومی است و با جریمه های مالی 13 تا 1600 دلار برای توریست های خارجی همراه خواهد شد.  از جمله این قوانین که از سوی وزارت کشور عربستان و...

عربستان سعودی همزمان با صدور ویزای گردشگری، اقدام به معرفی قوانینی کرد که رعایت نکردن آنها با جریمه های مالی برای توریست های خارجی همراه می شود.

عربستان سعودی که سال ها درهای خود را بر روی گردشگران خارجی بسته بود سرانجام از روز نخست هفته جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع ۴۹ کشور خبر داد اما همزمان قوانینی را مطرح کرده که رعایت نکردن آن بر خلاف عفت عمومی است و با جریمه های مالی ۱۳ تا ۱۶۰۰ دلار برای توریست های خارجی همراه خواهد شد.

از جمله این قوانین که از سوی وزارت کشور عربستان و مرکز ارتباطات بین الملل دولت سعودی منتشر شده است می توان به «پوشش بانوان» اشاره کرد که بر اساس آن زنان باید در محافل عمومی از لباس مناسب استفاده کنند و شانه ها و زانوهای خود را بپوشانند اما به پوشاندن موهای خود نیازی ندارند و می توانند از «عبا» استفاده نکنند، پوششی که زنان سعودی ملزم به استفاده از آن هستند.

استفاده از لباس های تنگ برای مردان و زنان و یا لباس هایی که دارای نوشته ها و یا تصاویر نامناسب باشد، ابراز عشق و علاقه در انظار عمومی، عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آنها، ریختن آشغال، تف کردن و ... نیز از دیگر قوانینی است که برای گردشگران خارجی اعلام شده است.

مرکز ارتباطات بین الملل عربستان سعودی اعلام کرد این قانون ها بر این اساس اعلام شده اند تا اطمینان حاصل کنیم بازدیدکنندگان و توریست های خارجی در کشور از آن ها مطلع شده و از آنها پیروی می کنند. با این وجود بسیاری معتقدند این قوانین مبهم هستند و می توان تعبیرات متعددی از آن داشت.

نیروهای پلیس عربستان وظیفه نظارت برای اجرای این قوانین و جریمه کردن خاطیان را بر عهده دارند و پلیس مذهبی و ضدفساد عربستان که در چند سال اخیر قدرت کمتری داشته اند مسئولیتی در این خصوص ندارند.

پلیس اسلامی عربستان پیش از این وظیفه اعمال قوانین اسلامی چون ممنوعیت موسیقی، الکل، اختلاط جنسی و و عدم اقامه نماز را بر عهده داشتند اما با روی کار آمدن محمد بن سلمان از سال ۲۰۱۷، قدرت این گروه ها به تدریج کاهش یافته است.

عربستان سعودی صنعت گردشگری را در مرکز برنامه توسعه "۲۰۳۰" خود قرار داده است و میلیاردها دلار برای پا گرفتن این صنعت هزینه کرده است و قصد دارد از این طریق وابستگی خود را به نفت کاهش دهد. همچنین قرار است ۵۰ جزیره در دریای سرخ به مناطق گردشگری تبدیل شوند و یک پارک گردشگری نیز در ریاض افتتاح شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه