چرا رطوبت هوا در بوشهر بالاست؟


چرا رطوبت هوا در بوشهر بالاست؟

رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر می‌گوید: ساکن بودن هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، آرام بودن جو در اکثر ساعات روز، وزش جریانات ملایم و مرطوب جنوبی، پایداری جوی و وزش های بسیار ملایم جریانات جنوبی باعث شده رطوبت به شکل قابل ملاحظه ای در سطح استان بوشهر افزایش یابد.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رطوبت بالای هوا طی روزهای گذشته عنوان کرد: روز گذشته و صبح روز جاری رطوبت هوا در جزیره خارگ به ۱۰۰ درصد، همچنین میزان رطوبت هوا در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بالای ۹۰ درصد یعنی بین ۹۰ تا ۹۷ درصد و در عسلویه ۸۹ درصد، دیر ۸۰ درصد و در شهر برازجان به عنوان یک شهر غیرساحلی به ۸۲ درصد رسیده است.

ساختار جزیره ای خارگ و رطوبت ۱۰۰ درصدی

وی اضافه می کند: رطوبت هوا در بندر دیلم ۹۶ درصد، بندر گناوه ۹۷ درصد، بندر بوشهر ۹۲ درصد، جزیره خارگ ۱۰۰ درصد و جم ۷۶ درصد گزارش شده که بیشترین میزان رطوبت مربوط به جزیره خارگ به دلیل ساختار جزیره ای آن است.

رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته وقوع مه غلیظ باعث کاهش سطح دید افقی شده تا جایی که صبح امروز شاهد کاهش میزان دید افقی در بوشهر تا ۱۸۰۰ متر و در خارگ تا ۲۵۰۰ متر بودیم.

پایان هفته بوشهر با رشد ابر و وقوع ناپایداری های محلی

نقشه های هواشناسی آرامش نسبی جو و دریا در اغلب ساعات شبانه روز طی امروز و فردا را نشان می دهد، همچنین در طول روز غبار محلی و در طول شب تا اوایل صبح در برخی نقاط وقوع مه از پدیده های غالب در سطح استان خواهند بود. با توجه به افزایش شاخص های ناپایداری، احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری های همرفتی (محلی) در روزهای پایانی هفته دور از انتظار نیست.

در پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آمده است: آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد، در برخی نقاط پدیده مه و کاهش دید، در برخی ساعات افزایش ابر پیش بینی می شود. همچنین جهت وزش باد متغیر غالبا جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از روز تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

گفتنی است فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۴ ، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۲ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۸ خواهد بود.

برازجان و خورموج گرم‌ترین ها

به گزارش ایسنا، بیشترین دمای روز جاری در استان بوشهر در شهرهای برازجان و خورموج با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد و پس از آن نیز شهر اهرم با دمای ۴۱ درجه و عسلویه با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل