تندرو‌ها به خاطر انتخابات مجلس را می‌زنند/مردم بازهم به تندرو‌ها نه خواهند گفت


استاد سابق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به تخریب مجلس از سوی افراطیون گفت، تندرو‌ها به خاطر انتخابات، تخریت مجلس را در دستور کار قرار داده اند.

تندرو‌ها به خاطر انتخابات مجلس را می‌زنند/مردم بازهم به تندرو‌ها "نه"خواهند گفت
محسن غرویان در گفتگو پارسینه ادامه داد: امام درست فرمودند که مجلس در راس همه امور است. بالاخره نظام ما نظامی پارلمانی است و بر اساس رای اکثریت هم رییس‌جمهوری هم نمایندگان خبرگان و هم نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند که منتخبین مردم قوانین را وضع می‌کنند. در واقع کل نظام ما اموراتش با مراجعه با رای‌های مردم انجام می‌شود.

وی افزود: وجهی برای تضعیف مجلس نمی‌توان بر شمرد. اما یک جریان مشخص سیاسی سعی دارد با سیاه‌نمایی کاری کند تا مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای پشیمان کنند، چرا که می‌دانند با عدم‌مشارکت حداکثری مردم می‌توانند در انتخابات مجلس موفق باشند.

غرویان ادامه داد: همانطور که آقای لاریجانی اشاره کردند، این جریان مشکوک سیاسی، فضای کشور را تند کرده و دیگران را متهم به دیکتاتور بودن می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: این بازی سیاسی جریانی است که پایگاهی در بین مردم ندارند و چاره‌شان را فقط در هیاهو‌های قلابی و بی‌جهت می‌بینند.

وی همچنین ادامه داد: البته مردم ایران آگاه هستند و حتما اسیر جو سازی‌ها نخواهند شد و می‌دانند شلوغ‌بازی‌ها، بازی‌های گروهی است که فقط بلدند شعار بدهند و به همین دلیل قطع به یقین در انتخابات به آن‌ها پشت خواهند کرد و چهره‌های عملگرا را وارد مجلس خواهند کرد.

مدرس فلسفهٔ اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم همچنین با اشاره لزوم انتخاباتی آزاد گفت: انتخابات آتی انتخاباتی مهم برای کشور است و به همین دلیل امید زیادی داریم تا همه نهاد‌های مرتبط همکاری لازم را برای فراهم ساختن حضور پر شور مردم داشته باشند. در شرایط فعلی توقع این است که شورای‌نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها این را در نظر بگیرد که کشور به مجلسی احتیاج دارد که نیرو‌های متعد و متخصص و البته دارای سلامت رفتاری را در خود جای بدهد. به همین دلیل باید دوستان در تعیین صلاحیت‌ها فقط جنبه‌های تعهد، تخصص و پاکی را در نظر بگیرند تا از این طریق نهاد قانون‌گذاری نظام از حضور مهره‌هایی که بی‌شک شایستگی و توانایی لازم را برای تاثیرگذاری دارند، بهره‌مند شود.

غرویان خاطرنشان کرد: در همین مجلس فعلی نیرو‌های تازه‌کاری هستند که حتی با وجود برخورداری از سلامت نفس آشنایی لازم را وظایف نمایندگی ندارند و به همین جهت نمی‌توانند آنطور که باید تصمیم‌هایی ملی بگیرند.

محسن غرویان در پایان سخنانش گفت : تندرو‌ها باید بدانند، هر کاری که بکنند و هر چقدر که سیاه‌نمایی کنند بازهم با «نه» بزرگی از مردم روبرو خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی