لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا


آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور از اهمیت سیاسی و اداری برخوردار است. این شهر هم چنین به لحاظ دانشگاهی و تحصیلی همواره مورد توجه محصلان بوده است. زندگی آسان و کم هزینه و وجود دانشگاه های معروف در آنکارا باعث شده بسیاری از دانشجویان تحصیل در دانشگاه های آنکارا را انتخاب کنند. دانشجویان، بخشی از جمعیت عمده آنکارا را تشکیل می...

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور از اهمیت سیاسی و اداری برخوردار است. این شهر هم‌چنین به لحاظ دانشگاهی و تحصیلی همواره مورد توجه محصلان بوده است. زندگی آسان و کم هزینه و وجود دانشگاه‌های معروف در آنکارا باعث شده بسیاری از دانشجویان تحصیل در دانشگاه‌های آنکارا را انتخاب کنند. دانشجویان، بخشی از جمعیت عمده آنکارا را تشکیل می‌دهند. در ادامه با برترین دانشگاه‌های آنکارا آشنا شوید.

دانشگاه بیلکنت bilkent University

دانشگاه بیلکنت یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه و آنکارا است. دانشگاه بیلکنت در آنکارا واقع شده و در میان دانشگاه‌های برتر جهان رتبه 401 را به خود اختصاص داده است. اغلب دروس این دانشگاه به انگلیسی تدریس می‌شود و احتیاجی به دانستن زبان ترکی نیست. این دانشگاه در سال 1984 در آنکارا شروع به کار کرد.

وبسایت دانشگاه بیلکنت: Bilkent University

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

دانشگاه آنکارا

در رنکینگ دانشگاه‌های ترکیه، دانشگاه آنکارا نیز رتبه بالایی دارد. این دانشگاه ابتدا با رشته و دانشکده حقوق شروع به کار کرد؛ اما رفته رفته توسعه یافت تا جایی که امروزه 17 دانشکده دارد و دانشجویان به صورت اینترنتی می‌توانند به میلیون‌ها کتاب کتابخانه این دانشگاه دسترسی داشته باشند. برای ورود به این دانشگاه تسلط به زبان ترکی ضروری است. حدود 70 هزار دانشجو در دانشگاه آنکارا مشغول به تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه آنکارا در محله‌های مختلفی مثل تاندوغان، ابن سینا، جِبِجی، دیش کاپس و غیره واقع شده است.

وبسایت دانشگاه آنکارا: en.ankara.edu.tr

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

دانشگاه قاضی Gazi Üniversites

آتاتورک در سال 1926 دانشگاه قاضی را در آنکارا تاسیس کرد. ابتدا این دانشگاه با هدف دانشگاه تربیت معلم قاضی تاسیس شد. اما در سال 1982، دانشکده‌های مهندسی، کشاورزی، اقتصاد، فنی و غیره به آن اضافه شدند. گفتنی است این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه 801-1000 را دارد.

وبسایت دانشگاه قاضی: gazi.edu.tr

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

دانشگاه آتلیتم Atilim

در لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا، آتلیتم یکی از بهترین‌هاست. رتبه جهانی دانشگاه آتلیتم 601 است. بیشتر دروس این دانشگاه به انگلیسی ندریس می‌شود و نیازی به تسلط به زبان ترکی نخواهید داشت. این دانشگاه که در سال 1997، شروع به فعالیت کرد و سعی در نزدیک شدن به استانداردهای جهانی داشت. دانشکده‌های این دانشگاه شامل دانشکده مهندسی، مدیریت، هنر، حقوق، طراحی و معماری است.

سایت دانشگاه آتلیتم: www.atilim.edu.tr

دانشگاه کانکایا Cankaya University

دانشگاه کانکایا نیز یکی از دانشگاه‌های معروف آنکارا است که در سال 1997 آغاز به کار کرد. این دانشگاه تعاملی خوبی با دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی دارد و جایگاه مناسبی در میان این دانشگاه‌ها پیدا کرده است. در این دانشگاه، می‌توانید در رشته‌های هنر، معماری، اقتصاد، مهندسی و حقوق تحصیل کنید.

وبسایت دانشگاه کانکایا: www.cankaya.edu.tr

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

دانشگاه تد TED University

انجمن آموزش ترکیه به نام TED در سال 1928 برای رشد آموزش ترکیه شکل گرفت و در سال 2012 موفق به تاسیس دانشگاه تد شد. این دانشگاه بر آموزش هنرهای آزاد و تربیت دانشجویان خلاق و با اعتماد به نفس تاکید دارد. از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به معماری، هنر، اقتصاد، علوم اداری، مهندسی و... اشاره کرد.

وبسایت دانشگاه تد: www.tedu.edu.tr

دانشگاه فنی خاورمیانه Middle East Technical University

همانطور که از اسم این دانشگاه مشخص است، تاکید ویژه‌ای بر علوم مهندسی و طبیعی دارد. این دانشگاه در سال 1956 برای ترویج علوم مهندسی در خاورمیانه شکل گرفت. دروس این دانشگاه به انگلیسی تدریس می‌شود و در حال حاضر، تعداد بی‌شماری دانشجوی بین المللی از 65 کشور دنیا می‌پذیرد. دانشکده‌های این دانشگاه نیز شامل دانشکده‌های معماری، اقتصاد، علوم آموزشی، مدیریتی، فنی و مهندسی است.

وب سایت دانشگاه فنی خاورمیانه: www.metu.edu.tr

لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا



1398/07/09 | کد مطلب: 4644
برچسب‌ها: ترکیه
لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا
لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا سیما رفیعی
لیست دانشگاه‌های برتر آنکارا

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی