مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس بنز GLE کوپه


مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس بنز GLE کوپه

GLE کوپه برای مرسدس بنز خودروی بسیار مهمی است زیرا هرچند چند سال پیش این خودرو به‌عنوان پاسخ مستقیمی به ب‌ام‌و X6 به بازار آمد اما حالا آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه را هم به‌عنوان رقیب در برابر خود می‌بیند. نسل اول GLE کوپه نسخه‌ای با سقف شیب‌دار از GLE نسل W166 بود که... The post مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس بنز GLE کوپه appeared first on مجله...

GLE کوپه برای مرسدس بنز خودروی بسیار مهمی است زیرا هرچند چند سال پیش این خودرو به‌عنوان پاسخ مستقیمی به ب‌ام‌و X6 به بازار آمد اما حالا آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه را هم به‌عنوان رقیب در برابر خود می‌بیند. نسل اول GLE کوپه نسخه‌ای با سقف شیب‌دار از GLE نسل W166 بود که خود بر اساس معماری نسل سوم M کلاس شکل گرفته بود یعنی خودرویی که توسعهٔ آن در سال 2006 آغاز شده بود؛ بنابراین GLE کوپه هرگز به‌اندازه‌ای که به نظر می‌رسید خودروی تازه و جدیدی نبود. البته حالا دیگر این موضوع مهم نیست زیرا نسل کاملاً جدید این ماشین به‌تازگی معرفی شده که بر اساس نسل چهارم GLE (M کلاس سابق) ساخته شده است. این یعنی GLE کوپهٔ جدید از فناوری‌های مدرن برخوردار شده و باید رانندگی و سواری بهتری داشته باشد. حال در ادامه نسل جدید این کراس‌اوور کوپهٔ آلمانی را با نسل قبلی آن مقایسه می‌کنیم.

طراحی ظاهری

در ابتدا این سؤال مطرح می‌شود که آیا نسل جدید GLE ظاهر زیباتری دارد؟ پاسخ به این سؤال دشوار است. درمجموع طراحی نسل جدید تیزتر بوده و خط شانه و گلگیرهای آن برجسته‌تر هستند؛ اما اینکه آیا طراحی جلو و عقب آن‌هم بهتر است را به عهدهٔ شما می‌گذاریم. طراحی دماغهٔ GLE جدید حالت زاویه‌ای کمتری دارد اما چراغ‌های عقب آن زاویه‌دارتر بوده و نمای مدرن‌تری دارند. بااین‌حال هرچند این خودرو از زوایای خاصی زیبا به نظر می‌رسد ولی شاید کمی حالت کراس و زمختی کمتری نسبت به قبل داشته باشد. البته آنچه می‌توان به‌طور قطعی گفت این است که نسل جدید GLE کوپه بزرگ‌تر از قبل شده به‌گونه‌ای که طول و عرض آن به ترتیب 39 و 7 میلی‌متر بیشتر شده و فاصلهٔ محوری هم 20 میلی‌متر رشد داشته است.

طراحی داخلی

GLE کوپهٔ جدید برخلاف بیرون در داخل بسیار زیبا است. داشبورد این خودرو به‌طور کامل از نسل جدید GLE گرفته شده که این یعنی در اینجا هم نمایشگرهای 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی دیده می‌شوند. در نسل قبلی اما فقط کافی است به دکمه‌های رادیو و ضبط CD نگاه کنید تا متوجه فناوری کاملاً قدیمی آن شوید که هرگز نمی‌تواند با آنچه اخیراً مرسدس در کابین‌های محصولات خود ارائه می‌کند مقایسه شود. همچنین صفحه‌نمایش تبلت مانند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نسل قبلی هم با طرح نمایشگر دوقلوی نسل جدید قابل‌مقایسه نیست.

اما کابین GLE کوپهٔ جدید نه‌تنها کاملاً مدرن‌تر و پیشرفته‌تر از قبل شده بلکه جادارتر هم شده است زیرا به گفتهٔ مرسدس، فضای داخلی نسل جدید به میزان کاملاً ملموسی نسبت به قبل افزایش یافته و درنتیجه فضای راحتی را برای حمل پنج نفر فراهم کرده است. علاوه بر این، حجم صندوق بار خودرو نیز در حالت عادی به 655 لیتر و در صورت خواباندن صندلی‌ها به 1790 لیتر رسیده که دومی 70 لیتر بیشتر از قبل است و GLE کوپه را از لحاظ فضای بار در صدر کلاس خود قرار می‌دهد.

زیر کاپوت

مرسدس بنز فعلاً دو پیشرانه را برای نسل جدید GLE کوپه ارائه کرده است که شامل یک نمونهٔ شش سیلندر دیزلی با دو سطح قدرت مختلف برای اروپا و مدل GLE53 برای ایالات‌متحده می‌شود. پیشرانهٔ دیزلی که در مدل‌های GLE350d و GLE400d ارائه می‌شود، در اولی 272 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور و در دومی 330 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل GLE53 اما به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی توربو با 435 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور مجهز است که در کنار آن سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost با یک استارت ژنراتور هم قرار دارد و به‌صورت لحظه‌ای 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را به موتور بنزنی اضافه می‌کند. GLE53 با این قوای محرکه ظرف 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.4 ثانیه از GLE43 قبلی سریع‌تر است.

به‌منظور بهبود سواری و عملکرد GLE کوپهٔ جدید نیز مرسدس بنز آن‌را به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق فولادی مجهز کرده که تنظیم سفت‌تر و اسپرت‌تری دارد؛ اما کسانی که این را کافی نمی‌دانند، می‌توانند سیستم تعلیق بادی یا سیستم کنترل بدنهٔ E-Active را سفارش دهند. به گفتهٔ مرسدس بنز، این تنها سیستم بازار است که می‌تواند به‌طور مجزا در هر چرخ کمک‌فنرها را کنترل کند. درمجموع هرچند نسل جدید GLE کوپه به‌جز طراحی بیرونی در قسمت‌های مختلفی نسبت به قبل پیشرفت قابل‌توجهی داشته است اما اگر از مالکین نسل قبلی این خودرو بپرسیم آیا مایل به جایگزینی آن با نسل جدید هستند یا نه، مطمئناً تعجب‌برانگیز نخواهد بود اگر برخی از آن‌ها ترجیح دهند پنج شش سال دیگر صبر کنند تا شاید مرسدس از خودروی انقلابی‌تری در این کلاس پرده‌برداری کند.


منبع: CarScoops

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد