چین از موشک جدید اتمی خود رونمایی کرد


خرداد؛ چین امروز سه شنبه همزمان با برگزاری یک رژه بزرگ و عظیم از تعداد زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته از جمله موشک هسته ای دونگ فانگ ۴۱ و ۱۰۰ که بیش از ۱۲ هزار کیلومتر برد دارند رونمایی...

خرداد؛ چین امروز سه شنبه همزمان با برگزاری یک رژه بزرگ و عظیم از تعداد زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته از جمله موشک هسته ای دونگ فانگ ۴۱ و ۱۰۰ که بیش از ۱۲ هزار کیلومتر برد دارند رونمایی کرد.

چین از موشک جدید اتمی خود رونمایی کرد

به گزارش ایرنا موشک هسته ای «دی‌اف-۴۱» یا «دونگ فانگ ۴۱» (DF۴۱) یک موشک سه مرحله‌ای با سوخت جامد و برد بیش از ۱۲ هزار کیلومتر، قادر است هر نقطه‌ای در خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

ارتش چین همچنین امروز در رژه نظامی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین از موشک کروز مافوق صوت جدید DF-۱۰۰ یا دونگ فانگ-۱۰۰ رونمایی کرد که ظرف نیم ساعت به امریکا می رسد.

چین همچنین در رژه امروز بسیاری از دستاوردها و توانمندی های نظامی خود از جمله موشک های موشک های jl-۲، DF-۳۱G،DF-۱۷، DF-۵B، هواپیماهای DF-۱۰۰ هایپرسونیک، DF-۲۶، تانک های عظیم و بسیاری دیگر از تجهیزات و تسلیحات های نظامی ناشناخته را به نمایش گذاشت.

موشک مافوق صوت «DF-۱۷» هم که امروز به نمایش در آمد یک موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی است، این موشک که دارای سرعت بسیار بالا و قابلیت مانور فراروان است از سد سپر دفاع موشکی آمریکا عبور می کند.

چین همچنین برای اولین بار امروز زیر دریایی JL-۲ با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را به نمایش گذاشت، این موشک ها قابلیت پرتاب تا آمریکا را ندارند اما یک ابزار وقدرت بازندارنده قوی برای چین به شمار می روند.

رژه بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین با حضور و نمایش ۵۹ تیم با حدود ۱۵ هزار سرباز، ۱۶۰ فروند هواپیما و ۵۸۰ دستگاه تجهیزات نظامی برگزار شد که بزرگترین رژه نظامی در چین به شمار می رود و چهره چین پس از اصلاحات و توسعه صنایع علمی، فنی، دفاعی و دستاوردهای سازندگی ارتش را نشان می دهد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟