«یدالله طاهرنژاد»، عضو شورای مرکزی کارگزاران، در پاسخ به این سوال که آیا مردم باوجود اشتیاق کم به اصولگرایان و اصلاح طلبان به تعبیر برخی، به سمت افراد تندرو با ظاهری معتدل در انتخابات روی خواهند آورد یا خیر؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اینکه مردم از انتخابات، دولت، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دلسرد شده اند و رغبتی به حضور مجدد در پای صندوق رای نشان نمی دهند به این معنا نیست که مردم علاقه مند هستند که تندورها در ایران حکومت کنند. اصلا مبنای این دلسردی و دلمردگی ریشه در تحرک این تندرو ها دارد. در واقع این تندورها بودند که کشور را در مقاطع گوناگون به سمت پرتگاه بردند و اقتصاد کشور را دچار آسیب جدی کردند. مسائل اجتماعی، فرهنگی و همچنین هنجارهای فرهنگی را از بین بردند و یا مورد آسیب قرار دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: بنابراین اینکه برخی تصور کنند اگر مردم از این دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا رویگردان شدند و به سمت یک جریان رادیکال می‌روند، بنده چنین برداشتی از جامعه ایران ندارم و گرد و خاکی این تندروها به ویژه پایدارچی ها، انجام می‌دهند هیچ اثر و ثمری برای آینده آنها ندارد؛ نه راهبرد نظام و نه سلیقه مردم به سمت تندروها نیست. بنابراین یقینا در انتخابات آینده، هیچ نقش و جایگاهی برای تندروها متصور نیستم. ممکن است پوپولیسم جایگاهی پیدا کند اما رادیکالیسم جایگاهی نخواهد داشت.

طاهرنژاد درباره چهره پوپولیستی تندروها در انتخابات نیز بیان کرد: سیاه و سفید نمی‌توانند به جای یکدیگر نقش بازی کنند. فاصله بین پوپولیسم و رادیکالیسم زیاد است. رادیکالیسم هر چند در شعار هم بخواهد در قالب پوپولیست‌ها نمایان شود به‌دلیل سابقه و رزومه و تاریخچه فعالیت خود، نمی‌تواند از گذشته خود فاصله بگیرد و مردم خاطره خوبی از جریان تندرو ندارند. بنابراین بنده فکر نمی‌کنم که هیچ شانسی برای جریان تندرو در کشور وجود داشته باشد ضمن اینکه بعید می‌دانم راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایجاد فضا، برای رشد رادیکالیسم در کشور باشد چراکه این جریان هیچ مشخصه، مولفه و هیچ نشانه‌ای از اینکه بخواهد کشور را به سمت ثبات، اقتصاد، آرامش، رشد، شادی و رفاه ببرد، ندارد. فکر نمی‌کنم هیچ شانسی برای جریان تندرو برای پیروزی در انتخابات وجود داشته باشد.