7 تفریح رایگان در آنکارا


شاید فکر کنید آنکارا به عنوان مرکزی سیاسی و اداری ترکیه، مانند استانبول جذابیت نداشته باشد. اما آنکارا به عنوان پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه جاذبه های متعددی را در خود جای داده که گردشگران را حسابی سرگرم می کند. برخی از این جاذبه ها رایگانند و برای دیدن آن ها نیاز به پرداخت یک لیر ترکیه هم نخواهید داشت. اگر به فکر کاهش هزینه هایتان در سفر به...

شاید فکر کنید آنکارا به عنوان مرکزی سیاسی و اداری ترکیه، مانند استانبول جذابیت نداشته باشد. اما آنکارا به عنوان پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده که گردشگران را حسابی سرگرم می‌کند. برخی از این جاذبه‌ها رایگانند و برای دیدن آن‌ها نیاز به پرداخت یک لیر ترکیه هم نخواهید داشت. اگر به فکر کاهش هزینه‌هایتان در سفر به آنکارا هستید، این مطلب را بخوانید.

1. بازدید از مقبره آتاتورک

بدون شک موزه آتاتورک مهم‌ترین جاذبه آنکارا به شمار می‌رود. دلایل اهمیت این اثر تاریخی متعددند. آرامگاه پایه‌گذار و نخستین رئیس جمهور ترکیه در این مکان واقع شده و مهم‌ترین مراسم مذهبی و سیاسی اینجا برگزار می‌شود. از طرفی معماری موزه آتاتورک یکی از بهترین معماری‌های 50 سال اخیر به شمار می‌رود. بخش‌های اصلی مقبره آتاتورک شامل جاده شیرها، میدان مراسم، تالار افتخار، پارک صلح، ستون مجسمه و موزه‌ها می‌شود. خوشبختانه بازدید از این موزه رایگان است و برای بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید.

7 تفریح رایگان در آنکارا

2. گشت و گذار در پارک بوتانیک آنکارا

پارک‌ها همیشه گزینه مناسبی برای تفریح و گشت و گذار هستند. رفتن به پارک‌ها راحت است، هزینه‌ای ندارد و در عین حال، حال و هوایمان را عوض می‌کند. پارک بوتانیک اولین گزینه‌ای است که شهروندان آنکارا برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند. این پارک در بخش مسکونی آنکارا واقع شده و در میان مردم آنکارا و گردشگران پر طرفدار است. می‌توانید کمی از فضای مدرن و پرهیاهوی آنکارا فاصله گرفته و در پارک بوتانیک آرام بگیرید. این پارک یکی از پارک‌های گیاهشناسی آنکارا است و انواع و اقسام گیاهان و درختان در آن می‌رویند. این تفریح رایگان در آنکارا را از دست ندهید.

7 تفریح رایگان در آنکارا

3. قدم زدن در پارک کواغلو Kuğulu

یکی دیگر از تفریحات رایگان آنکارا گشت و گذار در پارک کواغلو است. حین قدم زدن، خرید یا رستوران‌گردی در یکی از خیابان‌های مشهور آنکارا یعنی تونالی هیلمی، پارک کواغلو را خواهید دید. می‌توانید روی نیمکت‌های پارک کواوغلو آنکارا نشسته، استراحت کنید و مناظر زیبای پارک را ببینید یا به مرغابی‌های پارک غذا بدهید. بعد از یک استراحت حسابی به گشت و گذار در خیابان تونالی هیلمی ادامه دهید.

7 تفریح رایگان در آنکارا

4. بازدید از قلعه آنکارا Ankara Castle

شاید قلعه‌های با شکوه زیادی را در فیلم‌ها دیده باشید، قلعه آنکارا کم از این قلعه‌ها ندارد. اگر به تاریخ و سازه‌های تاریخی کشورهای مختلف علاقه دارید، گشت و گذار در بخش قدیمی آنکارا را از دست ندهید. در فاصله اندکی از بخش قدیمی شهر آنکارا، قلعه آنکارا را خواهید دید. این سازه از دوران قرون وسطی به جا مانده و آثاری از معماری عثمانی و سلجوقی و... در آن دیده می‌شود. قلعه آنکارا به دلیل قرارگیری در ارتفاعات تپه اولوس، ابهت ویژه‌ای دارد. پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ سفرتان را طوری تنظیم کنید تا بتوانید غروب آفتاب را از قلعه آنکارا ببینید. دیدن غروب آفتاب و خانه‌های روستایی و بومی آنکارا از این قلعه بسیار تماشایی خواهد بود.

7 تفریح رایگان در آنکارا

5. مسجد قوجاتپه kocatepe mosque

در شهرهای مختلف ترکیه، تعداد زیادی مسجد دیده می‌شود؛ یکی از مساجد معروف آنکارا قوجا تپه نام دارد که به دلیل معماری و عظمتش شهرت بسیاری کسب کرده. دلیل نام‌گذاری این مسجد واقع شدن آن در تپه‌ای به همین نام است. عظمت این مسجد به حدی است که گنجایش 24 هزار نفر را دارد. پیشنهاد ما برای بازدید از مسجد قوجاتپه شب‌های نورانی مسجد است. برای بازدید از این مسجد نیاز به پرداخت ورودیه ندارید و به صورت رایگان یم‌توانید از این مسجد بازدید کنید.

7 تفریح رایگان در آنکارا

6. ماجراجویی در محله کیزیلای kizilay

محله کیزیلای یکی از پرشورترین محله‌های آنکارا است. این محله بیشتر به مراکز خرید ارزانش معروف شده و اکثر گردشگران در سفر، خرید از این مراکز را در برنامه‌شان می‌گذارند. البته کتابفروشی‌ها، پارک گوون و جاذبه‌های دیگر کیزیلای نیز پرطرفدار است.

7 تفریح رایگان در آنکارا

7. بازارگردی در بازار سامان آنکارا

بازارگردی نیز یکی از جاذبه‌های رایگان هر شهری به شمار می‌رود. بازار سامان، بازار قدیم آنکارا، در کنار خانه‌های قدیمی عثمانی جذابیت چشم‌گیری دارد و محصولات رنگارنگ آن مانند قالیچه و اشیای عتیقه چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این بازار، می‌توانید با دست سازها و معماری ترکیه قدیم آشنا شوید.

در مطلب «8 ترفند ارازن به ترکیه» ترفندهای دیگری برای کاهش هزینه سفر به ترکیه بخوانید.



1398/07/09 | کد مطلب: 4639
7 تفریح رایگان در آنکارا
7 تفریح رایگان در آنکارا سیما رفیعی
7 تفریح رایگان در آنکارا

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر