خط قرمز دستگاه قضایی و پلیس امنیت عمومی مردم است


 خط قرمز دستگاه قضایی و پلیس امنیت عمومی مردم است

القاصی مهر گفت: امنیت عمومی مردم خط قرمز ما در مجموعه دستگاه قضایی و پلیس است. آنچه که امروز برای ما در درجه اول حائز اهمیت است، ایجاد امنیت و ثبات و آرامش در همه بخش های جامعه است که یکی از این موارد امنیت عمومی مردم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علی القاصی مهر» امروز (سه شنبه نهم مهر) در حاشیه بیست و نهمین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: امنیت عمومی مردم خط قرمز ما در مجموعه دستگاه قضایی و پلیس است. آنچه که امروز برای ما در درجه اول حائز اهمیت است، ایجاد امنیت و ثبات و آرامش در همه بخش های جامعه است. یکی از این موارد امنیت عمومی مردم است. رویکرد دستگاه قضایی در این بخش برخورد جدی، قاطع و سریع و بدون اغماض با مخلین نظم، امنیت عمومی، سارقان اموال مردم و کسانی است.

دادستان تهران تصریح کرد: آنچه به دادسراهای ما در سطح تهران مربوط می شود در جهت شناسایی و دستگیری سارقان و مخلین نظم و امنیت و برگزارکنندگان نظم عمومی در مناطق صادر شده است و این موضوع فقط مربوط به این مرحله و در این مقطع نیست بلکه به صورت استمرار در دستور کار ما در دستگاه قضایی است لذا برای برخورد با این قبیل مجرمین ما در دادسراها شعب ویژه و خارج از نوبت برای رسیدگی اختصاص دادیم، پرونده این افراد بدون فوت وقت در سریع ترین زمان جهت صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی افزود: رویکردی که ما در بحث سارقان به ویژه در مجموعه دادستان تهران داریم، افرادی که سابقه دار بوده و برای بار دوم یا بیشتر دستگیر می شوند، پرونده هایشان هم به طور ویژه رسیدگی می شود و هم مجازات هایی که برای این افراد اعمال می شود به طور کامل است. در همین راستا هم در مورد سارقان سابقه دار و افراد اراذل و اوباش و مخلین نظم تسهیلات ارفاقی را اجرا نمی کنیم. سارقان سابقه دار از اعطای مرخصی محروم کردیم و افرادی که دستگیر شده و حکم قطعی آنها صادر شده به طور کامل اجرایی می شود.

القاطی مهر خاطرنشان کرد: افرادی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیندازند، دستگاه قضایی هیچ ملاحظه ای با آنها نخواهد داشت و برخورد قاطع، سریع، قانونمند و بدون اغماض با آنها خواهد داشت. مطمئنا ما مخلان امنیت و آرامش مردم، سارقان و مخلان نظم را به دست توانمند پلیس و دیگر ضابطین خواهیم سپرد و اجازه نخواهیم داد امنیت آنها مورد خدشه و آسیب قرار بگیرد. این خط قرمز ما است. خوشبختانه با تلاشی که همکاران ما در نواحی دادسراهای تهران دارند، این موضوع به طور جد در حال دنبال شدن است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه ای که در دستور کار است، امیدواریم شاهد این باشیم که محیط اجتماعی ما محیط سالم و امن و به دور از این افراد مزاحم و مخل باشد.

دادستان تهران با اشاره به سرقت از نماینده مجلس گفت: این موضوع فعلا در حد گزارشی است که به دادسرا اعلام شده و در حال بررسی است،چون هنوز صحت و سقم آن مشخص نشده است.

القاصی مهر با اشاره به مشروبات الکلی تولید شده تصریح کرد: این موضوع نیز در دستور کار ما قرار دارد و با توجه به اینکه برخی از سارقان و مجرمان دستگیر شده به صورت باندی و گروهی فعالیت می کردند، پرونده این افراد با نگاه ویژه ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برخوردهای قانونی با این افراد نیز برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه