برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در البرز


برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز، گفت: کرسی‌های تلاوت در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌خوانی و معطر کردن فضای قرآنی شهر از سوی مؤسسات قرآنی استان برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هدف از برپایی کرسی‌های تلاوت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در کار و زندگی و انس با قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن و معطر کردن فضای قرآنی شهر است.
وی افزود: طرح برپایی کرسی تلاوت از طرح‌های موفق سازمان دارالقرآن‌الکریم است و در استان البرز نیز هر ساله این طرح به همت اداره امور قرآنی استان و با همکاری مؤسسات و مراکز قرآنی در مساجد برگزار می‌شود.
این مسئول یکی از اهداف مهم برپایی کرسی‌های تلاوت را ارتقای سطح علمی قرا استان دانست و گفت: ایجاد زمینه تدبر در قرآن از طریق قرائت زیبا توأم با استماع ترجمه و تفسیر، از دیگر اهداف این طرح قرآنی است.
ملازاده در خصوص اجرای این طرح، افزود: هر کرسی تلاوت شامل ۵۹ جلسه هفتگی تلاوت قرآن کریم است و هر مرکز قرآنی که میزبان برگزاری کرسی تلاوت است به مدت ۵۹ هفته در یک روز و ساعت مشخص به صورت هفتگی، یک جلسه تلاوت قرآن کریم را برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: در هر یک از جلسات کرسی تلاوت قرآن کریم، یک مجری و یا سخنران توانمند، مفاهیم، نکات و پیام‌های مختلف آیاتی که قرار است تلاوت شود را به صورت مختصر و مفید بیان و پس از آن یکی از قراء ممتاز استانی، آیات مربوطه را تلاوت می‌کند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: با برگزاری این طرح امید است تلاوت آیات روح‌بخش کلام‌الله مجید به همراه مفاهیم آن موجب انس بیشتر مردم با قرآن و مفاهیم قرآنی شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!