ارتباط با فعالان اقتصادی موجب پیش بینی پذیر شدن متغیر‌های کلیدی اقتصادی می‌شود


ارتباط با فعالان اقتصادی موجب پیش بینی پذیر شدن متغیر‌های کلیدی اقتصادی می‌شود

عبدالناصر همتی ضمن بیان اینکه ارتباط با مردم و فعالان اقتصادی درباره وضعیت آینده اقتصاد و مسیر سیاست‌های پولی و ارزی است، اظهار داشت: این امر به بانک مرکزی کمک می‌کند تا انتظارات را سامان دهد و نهایتاً پیش بینی پذیر بودن متغیر‌های کلیدی اقتصادی را بیشتر کند.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به دیدار خود با فعالان اقتصادی در استان های مختلف نوشت: در مورد اهمیت سفرهای استانی و دیدار با فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، نکاتی را توضیح می دهم.

یکی از ابزارهای مهم بانک های مرکزی در دنیای امروز، ارتباط با مردم و فعالان اقتصادی درباره وضعیت آینده اقتصاد و مسیر سیاست های پولی و ارزی است. این ابزار مهم، که در دوره بعد از بحران مالی بزرگ جهان، از حدود ۱۰ سال پیش، استفاده می شود، به بانک مرکزی کمک می کند تا انتظارات را سامان دهد و نهایتاً پیش بینی پذیر بودن متغیرهای کلیدی اقتصادی را بیشتر کند.این سیاست «راهنمایی پیشران» نامیده می شود.

*بانک مرکزی در پی رشد اقتصادی است

تلاش من از زمانی که در بانک مرکزی در خدمت مردم عزیز هستم، استفاده از این ابزار بوده هرچند شرایط بسیار سختی در سیاست گذاری اقتصادی داشته ایم، تلاش من این بوده است که مسیر سیاست گذاری پولی و ارزی را خصوصا با توجه به تحریم های گسترده و بی سابقه مستقیماً با فعالان اقتصادی در میان بگذارم. با این امید که تصمیمات آنها در این مسیر اتخاذ شده و حتی الامکان زیانی متوجه آنها نشود و در دیگر سو نیز فعالان عزیز اقتصادی بتوانند با اطمینان بیشتری از سیاست های اصلی بانک مرکزی تصمیمات اقتصادی خود را اتخاذ کنند.

لذا بانک مرکزی که در پی ثبات اقتصاد کلان و کمک به رشد اقتصادی است لازم است در جریان مشکلات آنها قرار گیرد. لذا تداوم این رویه را برای پیشبرد سیاست ها مفید می داند.

ارتباط با فعالان اقتصادی موجب پیش بینی پذیر شدن متغیر‌های کلیدی اقتصادی می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید