هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا


هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

این هفته در فوتبال اروپا اتفاقات قابل توجهی رقم خورد.

این هفته در فوتبال اروپا اتفاقات قابل توجهی رقم خورد.

به گزارش وبسایت نود، نگاهی به هفت اتفاق جالب توجه در این هفته فوتبال اروپا.

فوتبال اروپا در هفته‌ای که گذشت اتفاقات مختلفی را به خود دید. از صدرنشینی بایرن مونیخ در بوندس لیگا، تا تساوی در دربی مادرید و ادامۀ روند ضعیف میلان. حالا تیم های حاضر در رقابت های اروپایی خود را آمادۀ لیگ قهرمانان و لیگ اروپا می کنند. اما پیش از رسیدن به این دو تورنمنت، نگاهی داشته باشیم به اتفاقات مهم هفته؛

گرانادا و رتبه دوم جدول!

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

فصل 2016-2017 بعد از چند سال تقلا و فرار از سقوط، گرانادا بالاخره طعم تلخ سقوط را تجربه کرد. آن هم به شکلی فاجعه برانگیز. آنها در کل فصل فقط 4 برد کسب کردند و با 20 امتیاز با لالیگا خداحافظی کردند. اما بعد از دو فصل دوری از لالیگا، این تیم حالا با قدرت به لیگ اول اسپانیا بازگشته و شروعی بهتر از این را هم نمی توانست متصور باشد. بعد از برد 1-0 این هفته مقابل لگانس، آنها اکنون با 4 برد (به اندازه کل بردهای فصل 2016-2017) در 7 مسابقه، 14 امتیاز دارند و با یک امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید صدرنشین، در رده دوم هستند. بالاتر از اتلتیکو، بارسلونا و سویا.

اوضاع خوب نیست، درست است آقای کمپانی؟

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

تصمیم عجیب اندرلخت برای معرفی کمپانی به عنوان مربی - بازیکن، حالا تبعات خودش را نشان می دهد. کمپانی که سابقه هیچ مربیگری‌ای در کارنامه‌اش نداشت، در ابتدای فصل به عنوان سرمربی اندرلخت معرفی شد. حالا بعد از 9 هفته تیم او فقط 6 امتیاز دارد و با تفاضل گل منفی 5 در رده سیزدهم جدول شانزده تیمی لیگ بلژیک ایستاده است. آن هم برای تیمی که اغلب جزو مدعیان قهرمانی لیگ بود! در 9 هفته گذشته تیم کمپانی فقط یک برد کسب کرده و این هفته نیز نتوانست تیم رده پانزدهمی جدول را شکست دهد. آنها اکنون فقط 3 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند، و اختلاف شان با صدر جدول 14 امتیاز است.

میلان در بن بست!

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

باورش سخت است اما تیمی که زمانی جزو برترین‌های اروپا و مدعی همیشگی لیگ قهرمانان به حساب می آمد، همچنان در بن بست قرار دارد. میلان در این فصل نیز شرایط خوبی را تجربه نمی کند، مارکو جامپائولو نیز نتوانسته اوضاع را در میلان بهتر کند که هیچ، شرایط در هفته های نخست این فصل اصلاً تعریفی نداشته است. میلان بعد از شش بازی، چهار بار شکست خورده است. این هفته نیز انها مقابل فیورنتینا 3-1 باختند. کسب دو برد و 6 امتیاز از 6 بازی ابتدایی، بدترین شروع میلان از فصل 1938-1939 است. در این 6 بازی، تیم جامپائولو تنها 4 گل زده که نیمی از این 4 گل هم پنالتی بوده است.

اینتر؛ حفظ رکورد صد درصد برد

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

هرچه اوضاع در سمت قرمز شهر میلان بد است، در نیمه آبی اوضاع بر وفق مراد است. کونته در بازگشتش به فوتبال ایتالیا رخ نمایی می کند و خریدهای جدید نیز خوش می درخشند. راه راه پوشان میلانی فصل را با سرمربی سابق یوونتوس به بهترین شکل ممکن شروع کرده‌اند. کسب 18 امتیاز از 6 بازی نخست فصل، زدن 13 گل و خوردن تنها 2 گل، آنها این هفته نیز موفق شدند با وجود شش تغییر در ترکیب اصلی، مقابل سمپدوریا به برتری 3-1 برسند. آن هم با یک یار کمتر. سانچز نیز هر چند در این بازی اخراج شد ولی موفق به زدن گل نخستش برای اینتر شد.

لواندوفسکی و دو رقمی شدن

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

هنوز شش هفته از لیگ آلمان نگذشته که لواندوفسکی رقم گل هایش را در لیگ آلمان دو رقمی کرده است. در برد این هفته بایرن مونیخ مقابل پادربورن، باز هم مهاجم 31 ساله لهستانی خوش درخشید تا نشان دهد همچنان در اوج آمادگی قرار دارد. او حالا در شش بازی نخست فصل، ده گل زده است! به این ترتیب او با پشت سر گذاشتن، بازیکنانی نظیر گرد مولر، پیتر میر و هاینکس که رکورد 9 گل در 6 بازی را داشتند، رکورددار گلزنی در 6 بازی ابتدایی لیگ آلمان شد. لواندوفسکی در تمام بازی های این فصل بایرن مونیخ در لیگ گلزنی کرده است.

بالوتلی بازمی‌گردد؟

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

ماریو بالوتلی در باخت 2-1 این هفته برشا مقابل ناپولی، تک گل تیمش را به ثمر رساند. این نخستین گل او در سری آ بعد از 1468 روز بود. آخرین گل او در سال 2015 مقابل اودینزه بود که با پیراهن میلان به ثمر رساند. این همچنین اولین گل او برای تیم جدیدش برشا بود. و اولین گل او مقابل ناپولی در سری آ. آیا مهاجم سابق اینتر، سیتی و لیورپول می تواند در برشا بار دیگر به روزهای خوبش بازگردد؟ باید صبر کرد.

منچستریونایتد همچنان در تقلا

هفت نکته از این هفتۀ فوتبال اروپا

هرچند نمایش این هفته یونایتد مقابل آرسنال به نسبت دو دیدار اخیر مقابل وستهم و روچدیل، به مراتب بهتر بود و اگر اشتباه تونزیبی و تعلل مگوایر نبود، شاید یونایتد می توانست آرسنال را شکست دهد. اما این تساوی، حالا یونایتد را بعد از 7 هفته در رده دهم قرار داد. تیم سولسشائر بعد از 7 هفته، 9 امتیاز دارد که این بدترین شروع یونایتد در لیگ برتر بعد از 7 مسابقه است. پیش‌تر، ضعیف ترین آمار مربوط به فصل 2013-2014 و فصل گذشته بود که یونایتد بعد از 7 هفته تنها 10 امتیاز داشت. به این ترتیب برای نخستین بار از فصل 1989-1990 یونایتد نتوانست بعد از هفت هفته امتیازاتش را دو رقمی کند.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!