آیین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس در کیتو برگزار شد


آیین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس در کیتو برگزار شد

مادرید- ایرنا- آیین گرامیداشت سی‌ و نهمین سالگرد دفاع مقدس به همت وابستگی‌ نظامی و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در اکوادور برگزار شد.

در این آیین که با حضور سفرا، مقامات کشوری و لشگری اکوادور و نیز برخی شهروندان ایرانی و اکوادوری برگزار شد، «سعادت آقاجانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیتو اعتماد سازی، تنش زدایی، امنیت سازی و تولید قدرت را از اصول و مؤلفه های اصلی دیپلماسی دفاعی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی همواره مبتنی بر چندجانبه گرایی بوده است و در این راستا در سال جاری ابتکار ائتلاف امید از سوی رئیس جمهوری کشورمان در سازمان ملل متحد مطرح شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به رویکرد تروریستی دولت آمریکا در خصوص وضع تحریم های سخت علیه کشورمان، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم فشارها، همواره بر حقوق حقه خود تأکید داشته و ضمن پرهیز از تنش زایی، آماده برخورد با هرگونه تعدی خارجی است.

سرهنگ «بهرام فرجی» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کیتو نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به تجاوز و هجوم گسترده نظامی صدام به ایران در سال ۵۹، ارزیابی نادرست از میزان توان دفاعی ایران را از بزرگترین اشتباهات متجاوزان رژیم بعث عراق دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در همه زمینه های دفاعی نه تنها به خودکفایی رسیده است بلکه در زمینه های توان موشکی، پهپاد، رادار و جنگ الکترونیک در بین پنج کشور برتر جهان قرار دارد.

در حاشیه این آیین،کلیپ‌هایی درباره توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاهی از تصاویر برخی شهدای دفاع مقدس و دانشمندان هسته ای شهید در معرض نمایش و مورد توجه مهمانان حاضر قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس