تربیت غلط کودکان، زیادی به بچه فشار نیاورید!


تربیت غلط کودکان، زیادی به بچه فشار نیاورید!

تمرکز روی همه کارهای اشتباه، به این معنی است که شما تمام کارهایی راکه او درست انجام می دهد، را نادیده گرفته اید.

تمرکز روی همه کارهای اشتباه، به این معنی است که شما تمام کارهایی راکه او درست انجام می دهد، را نادیده گرفته اید. بسیاری از والدین رفتار مثبت را نادیده می گیرند. زیرا فکر می کنند بچه ها نباید بخاطر خوب بودن مورد ستایش قرار بگیرند. درعوض برای بزرگ شدن به فشار نیاز دارند. اما باید بدانید، انتقاد بیش از حد، کودک شما را بر انگیخته نخواهد کرد. هیچ کس دوست ندارد به طور مداوم در مورد کارهایی که اشتباه انجام می دهد، سرزنش شود. تلاش کنید تا فرزندتان بهتر شود و سعی کنید همواره ستایش بیشتری نسبت به انتقاد در همه زمینه های زندگی فرزندتان داشته باشید.

شما می توانید فعالیت های فرزندتان را کمتر کنید
اگر فعالیتهای روزمره فرزندتان مانند، بازی، کارهای خانه و انجام تکالیف را مرتب کنترل می کنید، تا مطمئن شوید که او همه چیز را به درستی انجام می دهد، به احتمال زیاد به او فشار زیادی وارد خواهید کرد. در حالی که مهم است در امور مربوط به زندگی فرزندتان دخالت داشته باشید، اما با کنترل و مدیریت بیش از اندازه، مانع پیشرفت او نشوید.
اگر می خواهید فرزند شما به خوبی عمل کند، به او اجازه دهید اشتباه کند و در صورت لزوم با عواقب طبیعی آن روبرو شود. اگرچه تماشای کودک در امتحانی که او برای آن درس نخوانده یا فرصتی را از دست داده، بسیار دشوار است و نتایج خوبی به دنبال ندارد. اما این نتایج می توانند بزرگترین معلمان زندگی او باشند.

شما متقاعد شده اید که هر موقعیتی، زندگی فرزندتان را تغییر می دهد
اگر به فرزند خود می گویید که بسیاری از موقعیت ها در حال از بین رفتن است. قطعاً به او فشار زیادی وارد می کنید‌. به عنوان مثال، به او می گویید، اگر می خواهید برای جامعه افتخارآفرین باشی، باید در این آزمون نمره عالی را بگیرید. در نتیجه بچه ها فقط یک فرصت دارند که درستش کنند و این موجب ایجاد استرس برای کسب نتیجه دلخواه است.
با این حال، برای بسیاری از والدین،​ هر آزمایش، رقابت یا عملکردی، مانند این است که این آزمون تنها موردی است که مهم است. سعی کنید به خودتان و فرزندتان یادآوری کنید که فرصتهای زیادی برای درخشش وجود دارد و نتیجه اکثر رویدادها گاهی مسیرهای رسیدن به موفقیت را تغییر می‌دهد.

شما مقایسه هایی با سایر کودکان انجام می دهید
دائماً به کودک مواردی از رفتار و کارهای افراد دیگر را یاد آوری می کنید. خواهر شما به این دلیل که همیشه تمرین می کند، نمره خوب گرفته یا متوجه شدید که امروز برادرت چند امتیاز کسب کرده است؟ من فکر می کنم اگر بیشتر تمرین کنید، می توانید امتیاز بیشتر از او، کسب کنید. مقایسه فرزندتان با بچه های دیگر او را همیشه در رقابت با افراد اطراف خود قرار می دهد و فردیت او را از بین می‌برد. وقتی بچه ها در مقایسه با دیگران تحت فشار قرار بگیرند، تمایل آنها را برای انجام کارهایی که در آن بهترین نیستند کاهش می یابد. اگر سریعترین دونده نباشند، ممکن است، از بازی فوتبال خودداری کنند یا اگر هوشمندانه ترین بازیکن تیم نباشند، ممکن است از حضور در تیم ریاضی خودداری کنند.
کودک خود را ترغیب کنید که با رقابت با خودش بهتر شود. در مورد اهمیت یادگیری و تمرین صحبت کنید تا بتواند امروز بهتر از دیروز باشد، صرف نظر از اینکه دیگران در اطراف وی چه کاری انجام می دهند.

شما اغلب خونسردی خود را از دست می دهید
فشار آوردن به بچه ها به این معنی است که والدین اغلب احساس فشار می کنند. وقتی بچه ها انتظارات والدین را برآورده نمی کنند، باعث می شود والدین سریع ناامید شوند. اگر عصبی می شوید، به این دلیل است که فرزندتان به خوبی مطابق آنچه شما دوست دارید عمل نمی کند و این ممکن است فشار زیادی به کودک شما وارد کند.
فرزند شما ممکن است هرگز ستاره یک تیم یا نفر اول کلاس نباشد. فشار آوردن به او برای تبدیل شدن به چیزهایی که به آنها علاقه ای ندارد، فقط باعث استرس بیشتری برای همه خواهد شد. اورا مجبور به برآورده کردن انتظارات غیرواقعی نکنید، تعادل و رفتارسالم را دنبال کنید تا فرزند شما به بهترین ها ترغیب شود.ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها