اعلام نامزدی دوحه قطر برای میزبانی از بازی‌های آسیایی 2030


اعلام نامزدی دوحه قطر برای میزبانی از بازی‌های آسیایی 2030

دبیرکل کمیته المپیک قطر از کاندیداتوری این کشور برای میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جاسم راشد دبیرکل کمیته المپیک قطر در جلسه شورای المپیک آسیا با توصیع شهر دوحه به عنوان پایتخت جهانی رویدادهای ورزشی اعلام کرد که کشورش قصد میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 را دارد.

شهر دوحه پیش از این یک‌بار در سال 2006 میزبان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بود؛ رویدادی که از آن به عنوان یک موفقیت نام برده شد. البته قطری‌ها سال 2022 نیز میزبان جام جهانی فوتبال هستند؛ مسابقاتی که در سال 2010 با جنجال زیاد به این کشور رسید.

جاسم راشد در این جلسه اعلام کرد که شور و شوق لازم در کشورش برای میزبانی‌ها و چنین رویدادهایی وجود دارد. در همین راستا نیز امکانات بسیاری زیادی ساخته و آماده شد که می‌توان به آکادمی اسپایر، آکادمی المپیک قطر، مرکز علمی و پزشکی ورزشی ASPETAR و آزمایشگاه ضد دوپینگ نام برد.

وی گفت: بازی‌های آسیایی 2006 دوحه با مشارکت همه 45 کمیته المپیک در قاره آسیا یک موفقیت بزرگ بود. در آن بازی‌ها 10 هزار ورزشکار در 39 رشته و در 424 رویداد حضور داشتند. حالا ما قصد داریم میزبان بازی‌های آسیایی 2030 شویم.

انتظار می‌رفت تاشکند پایتخت ازبکستان رقیب اصلی دوحه در کسب این میزبانی باشد، اما هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا میزبانی بازی‌های آسیایی جوانان در سال 2025 را به این کشور داد و این نشان می دهد که ازبکستان برای میزبانی بازی‌های آسیایی حداقل باید تا سال 2034 صبر کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا