پیام‌رسان ایتا در ابتدای راه‌اندازی، تنها یکبار دسترسی به دوربین را چک می‌کند


پیام‌رسان ایتا در ابتدای راه‌اندازی، تنها یکبار دسترسی به دوربین را چک می‌کند

انتشار شایعه نقض حریم کاربران پیام‌رسان ایتا واکنش گردانندگان این پیام‌رسان داخلی را به دنبال داشت.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، از ساعاتی پیش با انتشار ویدئویی از لحظه شروع به کار کاربری در پیامر‌رسان بومی ایتا، شایعه پیرامون ثبت عکس کاربران هنگام ورود به این پیام‌رسان در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد. انتشار این ویدئو که اثبات نقض حقوق کاربران است واکنش کاربران را به دنبال داشته است چرا که همزمان باورود کاربر دوربین جلوی تلفن همراه کاربر فعال شده و به اعتقاد منتشر کننده این ویدئو اقدام به ثبت تصویر از کاربر می‌کند.

در ادامه ویدئوی منتشر شده از این ادعا که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است را می‌بینید:

به دنبال انتشار این ویدئو گردانندگان پیا‌م‌رسان ایتا اعلام کردند:"ایتا مثل سایر پیام‌رسان‌ها برای عکس گرفتن، ضبط ویدئو، ارسال پیام ویدئویی(فیلم سلفی) و فعالیت‌های مشابه(مثل تنظیم پروفایل و...) نیازمند دسترسی به دوربین است.

برنامه در ابتدای راه‌اندازی خود، یکبار دسترسی به دوربین را چک می‌کند؛ بدیهی است که این به معنی عکس گرفتن نیست. به عبارت ساده‌تر، وقتی که برنامه‌ ایتا چک می‌کند که آیا گوشی دوربین جلو دارد یا نه، در برخی مدل‌ها که دوربین سلفی پاپ آپ دارند(مثل Redmi-K20) دوربین جلو فعال می‌شود؛ به همین خاطر ممکن است کاربر احساس کند که دوربین از او عکس می‌گیرد. در حالی که نه تصویری ضبط شده و نه عکسی ارسال شده است.

کاربرانی که معلومات فنی دارند می‌توانند با مراجعه به کد و بسته‌ نصب برنامه، این موضوع را بررسی کنند. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اپلیکشن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس