پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک


مطلب پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک: احتمالا قبلا این مطالب را در ذهن خود تجسم کرده­اید که تکنولوژی بیش از حد در زندگی کودکان مضر است. آیا این همان چیزی است که کودکان درک می‌­­کنند؟ آیا...

پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک: احتمالا قبلا این مطالب را در ذهن خود تجسم کرده­اید که تکنولوژی بیش از حد در زندگی کودکان مضر است. آیا این همان چیزی است که کودکان درک می‌­­کنند؟

آیا فقط پرتوهایی که از صفحه نمایش تلفن­های همراه، تلویزیون­‌ها، کامپیوترها منعکس میشود مضر هستند؟ ما بر این واقف هستیم که فناوری می‌­تواند بسیار سودمند باشد. من به عنوان یک پدر یا مادر می‌­دانم که می‌خواهم فرزندم در استفاده ازکامپیوتر باهوش باشد.

آیا سن درست استفاده از تکنولوژی را می دانید؟

اما ما باید سن مناسب کودک برای فراگیری تکنولوژی را بدانیم و با آموزش به موقع و درست آنها را آماده کنیم تا با کسب مهارت‌های فناوری حتی بتوانند در آینده به شرکت­‌های بزرگی که تلفن­‌های همراه بعدی، دوربین­‌ها و دستگاه­‌های ضبط را تولید می­‌کنند، بپیوندند و یا در ابعاد بزرگتر با سرمایه گذاری­ در حوزه های مانند سفرهای فضایی، هواپیماهای بدون سرنشین، هواپیماهای بدون خلبان و موارد دیگر در این صنایع شریک باشند.

پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک

آیا می­‌دانید شخصیت­‌های بزرگی مانند بیل گیتس و استیوجابز حتی به فرزندان­شان اجازه نمی­‌دهند از فناوری استفاده کنند، اما منتظر هستند تا فرزندان­شان بزرگتر شوند، درک درستی از فناوری داشته باشند تا بتوانند آنها را با تکنولوژی آشنا کنند؟

آیا آنها از تکنولوژی بیزار هستند و اجازه نمی‌دهند و یا چون با آسیب‌های آن بیشتر آشنا هستند کودکانشان را از آن محروم می‌کنند؟جواب ما خیر است زیرا آنها فقط می‌دانند که اولویت های رشد جسمی و فکری، بسیار بیشتر از آشنایی با فناوری است و سعی می‌کنند تا با آموزش‌های لازم از همسن‌های خود که درگیر همان تکنولوژی آفریده شده توسط پدرانشان هستند سبقت بگیرند.

ما باید از فضاهای آموزشی برای پرورش کودکانمان استفاده کنیم.

ما می­‌توانیم با هزینه‌های بسیار کوچک به کودک خود آموزش دهیم. در حالیکه همه کودکان تقریبا بدون وقفه می­‌خوابند و یا در تکنولوژی غرق هستند، کودک سه ساله من در مراکز استعدادیابی یا مجموعه های بازی در حال یادگیری هجی کردن، قافیه، جمع، تفریق، ضرب و حتی یادگیری پول و سیارات است و یا در جنب و جوش و تکاپو بسر می‌برد تا رشد مناسبی داشته باشد. من می‌­دانم در صورتی‌که او مشغول بازی و آموزش است از کارهایی که انجام می‌­دهد، سود زیادی می­‌برد و این عمل در مکالمات و فعالیت­‌های روزانه او مشخص است.

چرا همه افراد به فناوری اعتیاد دارند؟ چگونه ممکن است برای فرزندانمان تا این حد مضر باشد؟ آیا فناوری بیش از حد مضر یا کمی مضر است؟

امیدوارم بتوانم به بعضی از این سؤالات شما پاسخ دهم. این مقاله در مورد فناوری را از جایی برای شما می­‌نویسم که در خانه با دو کودک شیطان و پر از سوال از فناوری سر و کار دارم.

ما نرم افزارهای بازی کودک (موسABC) را در کامپیوتر داریم، فیلم‌­های گاه به گاه در مورد کودکان در تلفن­‌های ما وجود دارد، فیلم های مبتنی بر داستان والت دیزنی در تلویزیون و کارتون‌ها را هر صبح، در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنیم پس آنها را نا آگاهانه در اختیار کودک می‌گذاریم تا ببیند و مشغول باشد اما این موارد به یک مشکل تبدیل شده‌­اند.

حتی اگر هیچ مورد بدی توسط فناوری به کودک ما انتقال پیدا نکند باز هم یک مشکل وجود دارد و آن اینکه اگر یکروز او را از دیدن اینها منع کنید با فریاد زدن، لگد زدن، ضرب و شتم و فریادهای زیاد، فورا خواستار می­‌شود. با این وجود، هنگامی که کودک استفاده از فناوری را حق خود نداند و از مضرات آن آگاه باشد، بسیار محترمانه برخورد میکند و این فوق‌العاده است.

به نظر شما چه مواردی به عنوان فناوری شناخته می ­شود؟

پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک

طبق اعلام انجمن ملی آموزش کودکان خردسال، تمامی فناوری های دیجیتال و آنالوگ، از جمله برنامه‌­های نرم­‌افزاری، برنامه­‌های کاربردی (برنامه­‌ها)، رسانه­‌های ضبط و پخش کننده، برنامه­ تلویزیونی کودکان، کتاب­‌های الکترونیکی، اینترنت و سایر فرم­‌های طراحی شده محتوا که برای تسهیل فعالیت و خلاقیت توسط کودکان خردسال اطلاق می­‌شود تکنولوژی یا فناوری است.

این مورد به تلفن، تبلت، iPad ، CD ، DVD، تلویزیون، پخش ویدئو، کامپیوتر، مانیتور خودرو یا هر مورد الکترونیکی از جمله تماس ویدیویی با مادر بزرگ نیز گفته می‌شود. ما به عنوان یک جامعه چنان به فناوری خود پیوند خورده­ایم که گاهی تشخیص آنچه که به عنوان فناوری شناخته می‌شود، دشوار به نظر می­‌رسد.

آیا صفحات نمایش زمان‌های بدی را برای کودکان خردسال می‌سازد؟

پاساژ علاالدین یا مرکز بازی کودک

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) قبل از آنکه کودکان سن دو سالگی خود را بگذرانند، تمام صفحات نمایش را برای آنها ممنوع می‌کند. این مورد برای ما چقدر واقع­ بینانه است؟ آیا ما لازم نداریم تا با روشن کردن تلویزیون از بچه‌­ها کمی فاصله بگیریم و یا بشقاب­ها را بشوییم، لباس­‌های کثیف شده را بشوییم، یا در زمان معین استراحت کنیم؟

از آنجا که شما والدین نیز نیاز به زمان برای انجام کارهای شخصی، استراحت و یک قرار دونفره با همسرتان دارید ما اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که کودک خود را با گوشی موبایل، تبلت و حتی برنامه های تلویزیونی تنها بگذارید راه حل های دیگری نیز هست شما می‌توانید از مراکز نگهداری کودک،مرکز بازی کودک و یا از کلاسهای تفریحی _ آموزشی استفاده کنید و بجای آنکه در آینده هزینه برای برگرداندن سلامت روان، جسم و حتی شغل او بکنید امروز هم بفکر زمان حال خود باشید و هم به فکر آینده فرزندانتان.

توجه داشته باشید که:

ما همیشه این توجیه را می‌آوریم که برنامه های تلویزیونی، کامپیوتری و یا … برای کودک دارای برخی از جنبه­‌های آموزشی لازم است، این موضوع درست است (منظور ما کمدی هایی مثل رحمان 1400 نیست منظور برنامه های تلویزیونی است که به عنوان آموزش برای کودکان خردسال به بازار عرضه می­‌شوند)، ولی مطالعات بی­‌شماری نشان داده­‌اند که حتی بهترین آنها نمی­‌توانند با فعالیت­‌های واقعی و تعامل انسانی رقابت کنند.

همچنین در استفاده کودک از تکنولوژی موضوع رشد حرکتی یا عضلانی بسیار مطرح است. کودکان خردسال در حال یادگیری چگونگی خزیدن، راه رفتن، دویدن، صعود، جست و خیز، پرش، جهش و غلتیدن هستند.

در حالی که با استفاده از تکنولوژی همه اینها را کنار می‌گذارند و رغبتی به انجام آنها ندارند و با نشستن در مقابل کامپیوتر یا تلویزیون، یا بازی کردن از طریق تلفن همراه یا تبلت، ساعت‌ها هیچ‌گونه حرکت و جنب و جوشی ندارند و هیچ رشدی در آنها اتفاق نمی‌افتد اما با پیشنهاد سازمان‌های بزرگ دنیا، پرورش کودک درمجموعه های استعدادیابی با متدهای بازی و آموزش به آنها یاد می‌دهند که چطور با یک بازی تعاملی با دوستان خود هم روش ارتباط برقرار کردن را یاد بگیرند، هم استعدادهای آنها توسط مربیان استخراج شود و هم آموزش مهارت‌های مختلف را در فضایی شاد و پویا داشته باشند و آینده خود را از همان کودکی بسازند و به کودکان این امکان را می‌­دهد تا این مهارت­‌های ارزشمند را کشف و توسعه دهند.

مرکز استعدادیابی و مرکز بازی کودک جزیره ماداگاسکار

ما عاشق همه کودکان دنیا هستیم

برای تماس با ما کلیک کنید

پایان رپورتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس