بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند


مطلب بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ ب ام و X7 مدل 2019 – 2020 آخرین خودروی شاسی بلندیست که شرکت BMW راهی بازارها نموده است. در این نوشته ضمن بررسی، مروری خواهیم داشت بر امکانات، قیمت و...

ب ام و X7 مدل 2019 – 2020 آخرین خودروی شاسی بلندیست که شرکت BMW راهی بازارها نموده است. در این نوشته ضمن بررسی، مروری خواهیم داشت بر امکانات، قیمت و مشخصات فنی این خودروی SAV لوکس آلمانی.

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در 2 دهه گذشته طرفداران بسیاری بین مشتریان پیدا نموده و اکثر شرکت های تولید خودروی جهان، ساخت نمونه هایی از این دست را در دستور کار خود قرار داده اند. در حال حاضر اکثر خودروسازان لوکس و حتی اسپرت نیز خودروهایی در این کلاس بدنه را در خط تولید خود قرار داده که اتومبیل هایی مانند بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) و لامبورگینی اوروس (Lamborghini Urus) و پورشه کاین (Porsche Cayenne) و مازراتی لوانته (Maserati Levante) نمونه هایی از آنها هستند.

خودروهای شاسی بلند ب ام و (BMW SUV Crossover)

اما شرکت ب ام و (BMW) آلمان نیز به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های ساخت انواع اتومبیل جهان نیز سالهاست که در این عرصه حضور داشته و از اواخر قرن گذشته، با تولید ب ام و X5 به جمع تولیدکنندگان خودروهای SUV و رقابت با رقیب دیرین خود، شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) پرداخته است. خودروهای شاسی بلند و کراس اوور این شرکت در ابعاد و اندازه های مختلف در حال حاضر عبارتند از:

ب ام و X1 (کراس اوور سایز فوق کوچک) بر اساس پلتفرم سری 1 از سال 2009 میلادی تاکنون ب ام و X2 (کراس اوور سایز فوق کوچک) بر اساس پلتفرم سری 2 از سال 2018 میلادی تاکنون ب ام و X3 (کراس اوور سایز کوچک) بر اساس پلتفرم سری 3 از سال 2003 میلادی تاکنون ب ام و X4 (کراس اوور کوپه سایز کوچک) بر اساس پلتفرم سری 4 از سال 2014 تاکنون ب ام و X5 (کراس اوور سایز متوسط) بر اساس پلتفرم سری 5 از سال 1999 میلادی تاکنون ب ام و X6 (کراس اوور کوپه سایز متوسط) بر اساس پلتفرم سری 6 از سال 2007 تاکنون

بررسی و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019

پس از نزدیک به 12 سال از عرضه شاسی بلند سایز بزرگ لوکس GLS شرکت مرسدس بنز، ب ام و نیز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017؛ از جدیدترین خودروی شاسی بلند 7 نفره با 3 ردیف صندلی خود در کلاس بدنه SAV (یا Sport Activity Vehicle) رونمایی نمود.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

این خودرو که با نام ب ام و X7 iPerformance معرفی شده بود، با توجه به استفاده از شاسی مشترک با ب ام و سری 7 مدل 2018 و تجمل و قدرت موجود در آن، به نمونه ای درخور توجه تبدیل شد. ب ام و X7 از به عنوان جدیدترین عضو خانواده سری X ب ام و اوایل سال 2019 میلادی به بازارهای مختلف جهانی عرضه گردید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی ب ام و M850i ؛ نسل جدید سری 8 افسانه ای

نقاط قوت

فضای بسیار زیاد داخل کابین طراحی بدنه جذاب و قدرتمند پیشرانه قدرتمند 8 سیلند خورجینی فرمانپذیری و رانندگی مشابه خودروهای سواری طیف گسترده ابزار و ادوات الکترونیکی کمکی رانندگی طیف گسترده سیستم های سرگرمی و آسایشی داخل کابین سواری تقریبا بدون صدا برند BMW

نقاط ضعف

قیمت پایه بالا (75.000 دلار) بی حس بودن فرمان به دلیل استفاده از انواع و اقسام تکنولوژی‌های مدرن کمکی رانندگی

ابعاد ب ام و X7 مدل 2019

این خودرو با طولی در حدود 5.160 میلیمتر، پهنایی در حدود 1.999 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1.806 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی 3.100 میلیمتر، عملا یک اتومبیل لوکس بزرگ بوده و از لحاظ ابعاد در مکانی بالاتر از رکستون G4 با طولی در حدود 4.850 میلیمتر، مرسدس بنز GLS با طولی در حدود 5.130 میلیمتر، تویوتا لندکروزر با طولی در حدود 4.990 میلیمتر و لکسوس RXL با طولی در حدود 5.000 میلیمتر و پایین تر از رنج روور LWB با طولی در حدود 5.200 میلیمتر، کادیلاک اسکلید ESV با طولی در حدود 5.700 میلیمتر، لینکلن نویگیتور (Lincoln Navigator) با طولی در حدود 5.630 میلیمتر و شورولت سابربان (Suburban) و جمس یوکان (GMC Yukan) با طولی در حدود 5.700 میلیمتر قرار می گیرد.

نمای ظاهری و طراحی بدنه

ب ام و X7 مدل 2019 از لحاظ ظاهری شباهت های بسیاری با نسل جدید ب ام و X5 و مدل های فوق لوکس ب ام و سری 7 داشته و تنها تفاوت اصلی آن در ابعاد و اندازه است.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

جلوپنجره خاص ب ام و (که با نام Kidney Grille نیز شناخته می شود) مانند سری 7 و سری 5 جدید، از اندازه ای بزرگ برخوردار بوده که در کنار طراحی زاویه دار و چراغ های جلویی باریک و کشیده، نمایی خشن، قدرتمند و عصبی به آن بخشیده است.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

در بخش کناری نیز طراحی ب ام و X7 مدل 2019 زاویه دار بوده که در کنار خطوط جانبی و خط سقف زاویه دار، نمایی مشابه با بخش جلویی و قدرتمند را رقم می زند. رینگ های بزرگ 21 اینچی آلیاژی نیز هماهنگی کاملی با نمای قدرتند این شاسی بلند 7 نفره را دارند.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

بخش عقبی نیز از طراحی مشابه با سری 7 نسل جدید سود برده و با استفاده از چراق عقبی باریک و کشیده و برجستگی های تعبیه شده بر روی سپر و خروجی های اگزوز دوگانه عقبی، علاوه بر قدرت، نهایت تجمل و لوکس بودن برند ب ام و را نیز به نمایش می گذارد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

در مجموع از لحاظ ظاهری ب ام و X7 مدل 2019 را می توان خودرویی زیبا و لوکس دانست که قطعا توجه خریداران لاکچری پسند را به خود جلب خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: بهترین لاستیک ایرانی ؛ آشنایی با برترین شرکت‌های تولید تایر در ایران

طراحی داخلی و کابین

کابین ب ام و X7 مدل 2019 نیز مانند طراحی بدنه آن جذاب بوده و در ساخت آن از مواد با بالاترین کیفیت ممکن استفاده شده است.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

فرم طراحی داخلی نیز مشابه با ب ام و X5 نسل جدید بوده و اضافه شدن بخش هایی از مدل های سری 7 نسل جدید نیز تکمیل کننده کلاس و تجمل داخل کابین است.

صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی اصلی، پشت آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی رنگی، سیستم صوتی حرفه ای با 10 بلندگوی جداگانه در کنار نورپردازی 12 رنگ، فضایی بسیار جذاب را برای سرنشینان رقم خواهد زد. انبوه تکنولوژی های مدرن کمکی رانندگی، رفاهی و سرگرمی نیز که از خاصیت های خودروهای لوکس بوده نیز در این خودرو به چشم می خورد.

فضای داخلی نیز با توجه به افزایش فاصله دو محور عقبی و جلویی بیشتر از ب ام و X5 است. صندلی های ردیف دوم جای کافی برای 3 سرنشین بزرگسال را داشته و قابلیت عقب و جلو رفتن به صورت الکتریکی نیز جای بیشتری را برای پای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

در مجموع کابین ب ام و X7 مدل 2019 نیز به اندازه ای لوکس بوده که رقبایی مانند مرسدس بنز و پورشه را به به راجتی به چالش کشیده و موقعیت آنها را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید: محصولات جدید شرکت بارز ؛ معرفی و عرضه تایرهای SUV و شاسی بلند

موتور و پیشرانه

برای این شاسی بلند لوکس جدید 2 پیشرانه بنزینی قدرتمند مجهز به سیستم توربوشارژر (Turbocharger یا پرخوران) در نظر گرفته شده و خوشبختانه هنوز خبری از موتورهای الکتریکی نیست. موتورهای موجود برای ایکس 7 نسل جدید عبارتند از:

موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو

این موتور نمونه پایه استفاده شده در تیپ xDrive40i بوده که با حجم دقیق 2.998 سی سی، 24 سوپاپ DOHC، سر سیلندر آلومینیومی و پاشش مستقیم سوخت و بهره گیری از توربوشارژر و اینترکولر، توانایی تولید نیرویی برابر با 335 اسب بخار در دور موتور 6.500 دور در دقیقه را دارد. گشتاور تولیدی نیز که از دور موتور 1.500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد برابر با 330 پاوند بر فوت (معادل 447 نیوتون متر) بوده که توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می گردد.

شتاب ، سرعت و مصرف سوخت

علیرغم وزن بالای 2.4 تنی ب ام و ایکس 7 مدل 2019 ، این خودرو تنها به زمانی در حدود 5.5 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، 14.5 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 160 کیلومتر در ساعت و 22.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 194 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. مانند بسیاری از خودروهای اروپایی علیرغم توانایی دستیابی به سرعت های بالاتر، حداکثر سرعت X7 مدل 2019 با این موتور نیز به 130 مایل در ساعت (معادل 210 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

مصرف سوخت نیز علیرغم جثه، قدرت و کلاس بدنه نسبتا پایین بوده و این خودرو بر اساس اطلاعات منتشر شده، توانایی پیمودن مسافتی به طول 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 22 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را دارد. این خودرو در آزمایش های انجام شده توسط مجله Car and Driver و با سرعت متوسط ۷۵ مایل در ساعت (معادل ۱۲۰ کیلومتر در ساعت) رکورد قابل قبول پیمایش مسیری به طول 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را از خود به جای گذاشت.

بیشتر بخوانید: توربوشارژر یا پرخوران چیست؟ موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو

این پیشرانه موتور ب ام و X7 تیپ xDrive50i بوده که با حجم دقیق 4.395 سی سی، 8 سیلندر خورجینی (V8) و 32 سوپاپ DOHC و سر سیلندر آلومینیومی، با استفاده از سیستم توربوشارژر نیرویی برابر با 456 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 479 پاوند بر فوت (معادل 650 نیوتون متر) را تولید می نماید. نیروی تولیدی نیز مانند X7 xDrive40i توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مدرن به هر چهار چرخ منتقل می گردد.

شتاب ، سرعت و مصرف سوخت

عملکرد ب ام و X7 xDrive50i در حد خودروهای اسپرت بوده و شاسی بلند لوکس جدید ب ام و با این موتور 8 سیلندر خورجینی در عرض تنها 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. زمان لازم برای رسیدن از حالت سکون به سرعت های 160 کیلومتر و 194 کیلومتر در ساعت نیز برابر با 11.3 ثانیه و 16.9 ثانیه بوده که عملکردی مشابه با خودروهای اسپرت را برای آن رقم خواهد زد. حداکثر سرعت این شاسی بلند نیز در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

مصرف سوخت نیز علیرغم این اعداد هنوز برای خودرویی در این کلاس و ابعاد پایین بوده و ب ام و X7 مدل 2019 تیپ xDrive50i توانایی پیمودن مسیری به طول 15 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۲۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۱۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را داشته و مصرف آن با سرعت ثابت 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه توانایی پیمودن 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را به آن می دهد.

موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو M Power

بخش تقویت خودروهای ب ام و نیز که با نام ام پاور (M Power) مشهور است، یک نمونه تقویت شده از موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری پایه را برای ب ام و X7 مدل 2019 در نظر گرفته که با تغییرات و بهینه سازی های انجام شده، توانایی تولید نیرویی برابر با 523 اسب بخار در دور موتور 5.500 تا 6.000 دور در دقیقه و گشتاور 553 پاوند بر فوت (معادل 750 نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده 8 سرعت اتوماتیک Steptronic به چرخ ها منتقل می گردد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

عملکرد ب ام و X7M با این پیشرانه بسیار جذاب تر از حتی مدل xDrive50i بوده و این خودرو در زمانی در حدود 4.0 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی به چالش کشیدن بسیاری از سوپر اسپرت های موجود در بازار را دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) اعلام شده که مانند سایر مدل های M در صورت حذف کامل سیستم محدود کننده، قطعا فراتر از این رقم خواهد بود.

مصرف سوخت نیز بر روی کاغذ و اعداد اعلام شده توسط BMW مشابه با مدل استاندارد بوده و این مدل از ب ام و X7 مدل 2019 توانایی پیمودن مسیری به طول 15 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 17 مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت که البته برای اتومبیل شاسی بلندی با شتاب اولیه و ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۴ ثانیه رقمی کاملا منطقی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:

تیپ های مختلف و امکانات

ب ام و X7 مدل 2019 در حال حاضر تنها در 3 تیپ و 3 سطح امکانات استاندارد عرضه می گردد. این تیپ ها عبارتند از:

ب ام و X7 xDrive40i ب ام و X7 xDrive50i ب ام و X7 M50i ب ام و X7 xDrive40i

مدل xDrive40i تیپ استاندارد ب ام و X7 مدل 2019 بوده که با قیمت پایه ای در حدود 75.000 دلار (معادل 900 میلیون تومان با ارز 12.000 تومانی فعلی و در حدود نمونه های کره ای مانند کیا سورنتو و سانتافه در بازار و اقتصاد آشفته ایران) و موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری به فروش می رسد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

امکانات پایه موجود در این اتومبیل عبارتند از:

چراغ های جلویی هوشمند با لامپ های LED سیستم نور بالای هوشمند و خودکار رینگ های اسپرت 21 اینچی آلیاژی سانروف 3 تکه اتوماتیک سیستم تعلیق و کمک فنرهای بادی هوشمند سیستم های مختلف رانندگی 2 صفحه نمایش رنگی 12.3 اینچی با رزولوشن بالا پوشش چرم مصنوعی داشبورد و صندلی ها سنسوهای کمکی پارک در اطراف خودرو سیستم کنترل صوتی خودرو سیستم ناوبری ماهواره ای پشتیبانی از نرم افزار Apple CarPlay 6 خروجی USB در عقب و جلو اینترنت Wi-Fi در داخل کابین سیستم صوتی 205 واتی با 10 بلندگوی جداگانه سیستم Stop/Go موتور برای کاهش مصرف سوخت سیستم تهویه مطبوع 4 گانه نسل جدید صندلی های راننده با قابلیت تنظیم در 16 جهت به صورت الکتریکی ورود بدون کلید به خودرو (Keyless) سیستم شارژ بدون سیم Qi سیستم گرم کننده برای صندلی ها آیینه های جانبی مجهز به گرمکن ب ام و X7 xDrive50i

تیپ xDrive50i نمونه قدرتمندتر و مجهزتر ب ام و X7 مدل 2019 بوده که به صورت استاندارد از موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری بهره می برد. قیمت پایه این خودرو با وجود طراحی ظاهری مشابه نیز طبیعتا از تیپ xDrive40i بیشتر بوده و پرداخت مبلغی در حدود 94.000 دلار (معادل 1.1 میلیارد تومان و در حدود هیوندای آزرا 2019 در بازار ایران) در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

برخی از امکانات موجود در این تیپ علاوه بر نمونه های موجود در مدل پایه عبارتند از:

پوشش چرم طبیعی برای ادوات داخلی سیستم کمکی رانندگی پارک خودکار دوربین 360 درجه نمای اطراف خودرو هد آپ دیسپلی (Head Up Display یا HUD) سیستم تغییر لاین خودکار سیستم کنترل سرعتی تطبیقی سیستم صوتی فوق حرفه ای ساخت شرکت Harman Kardon با قدرت 464 وات و 16 بلندگوی جداگانه ب ام و X7 M50i

این مدل گرانترین و قدرتمندترین نمونه موجود برای X7 جدید بوده که با قیمت پایه ای در حدود 100.000 دلار (معادل 1.2 میلیارد تومان) به فروش می رسد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

برخی از امکانات موجود در این مدل عبارتند از:

آپشن ها و قطعات بدنه و کابین M Power موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری M Power دیفرانسیل M Sport سیستم اگزوز M Sport ترمزهای تقویت شده M Sport رینگ های اسپرت 22 اینچی استفاده از نور لیزر برای چراغ های جلویی

آپشن ها و تجهیزات سفارشی

تجهیزات سفارشی یا به گویشی آپشن های موجود برای ب ام و X7 مدل 2019 که قیمت آن را به سرعت از مرز 100.000 دلار عبور می دهند عبارتند از:

رینگ های اسپرت 22 اینچی بسته مخصوص هوای سرد با گرمکن برای تمامی صندلی ها و زیر دستی ها و غربیلک فرمان سیستم سرگرمی برای صندلی های ردیف دوم با صفحه نمایش 10.2 اینچی سیستم صوتی فوق حرفه ای 1.500 واتی با 20 بلندگو سیستم تهویه مطبوع 5 گانه اتوماتیک سقف پانوراما با نورپردازی سیستم ماساژ برای صندلی های جلویی و عقبی بیشتر بخوانید: مروری بر جدیدترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2019 ؛ بهترین‌های جهان در NAIAS

رنگ بندی

ب ام و X7 مدل 2019 نیز مانند سایر تولیدات این شرکت علاوه بر قرار دادن تجهیزات سفارشی استاندارد و سفارشی، قابلیت ارائه در رنگ های مختلف و متنوعی را نیز دارد که بر شکوه آن خواهد افزود. رنگ بندی های موجود برای این SAV جدید که بیشتر با استفاده از اسامی سنگ های قیمتی و زینتی نام گذاری شده اند عبارتند از:

خاکستری متالیک با کد Arctic Grey Metallica * ارغوانی متالیک با کد Ametrin Metallic * آبی تیره متالیک با کد Tanzanite Blue II Metallic * سبز/قهوه ای متالیک با کد Manhattan Green Metallic قهوه ای/برنزی متالیک با کد Vermont Bronze Metallic آبی روشن متالیک با کد Phytonic Blue Metallic * سفید متالیک با کد Mineral White Metallic * خاکستری تیره متلیک با کد Dark Graphite Metallic مشکی با کد Jet Black مشکی متالیک با کد Black Saphire Metallic * سفید ساده با کد Alpine White

مدل M50i ب ام و X7 نیز علاوه بر رنگ های مشخص شده با علامت *، در یک رنگ بخصوص مشکی / آبی متالیک با کد Carbon Black Metallic نیز عرضه می گردد.

قیمت ب ام و X7 مدل 2019

قیمت ب ام و X7 مدل 2019 بسته به تیپ انتخابی و موتور استفاده شده متفاوت بوده و از رقم 75.000 دلار (معادل 900 میلیون تومان) در تیپ xDrive40i به فروش می رسد. با انتخاب تمامی آپشن های موجود از جمله سیستم فرمان پذیری 4 چرخ و صندلی های مجزا بر ردیف دوم (یا Captain’s Chair که در ایران با نام VIP مشهور شده اند) و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 5 گانه (5-Zone Automatic Climate Control)، قیمت این خودرو به سرعت افزایش کرده و به رقمی در حدود 120.000 دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان) می رسد.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

تیپ سوپر اسپرت X7 M50i نیز قیمت پایه ای در حدود 100.000 دلار (معادل 1.2 میلیارد تومان) داشته که در صورت تجهیز به تزئینات چوبی و آپشن های موجود تا رقم 126.000 دلار (معادل 1.5 میلیارد تومان) افزایش می یابد.

قیمت ب ام و X7 در ایران؟

با توجه به شرایط موجود قرار گرفتن در تحریمها و خروج تمامی خودروسازان مطرح از ایران، احتمال حضور ب ام و X7 در ایران تقریبا نزدیک به 0 بوده، اما توجه به شخص وارد کننده این اتومبیل لوکس در ایران (*) و مقایسه با قیمت ب ام و 730 نزدیک به 3 میلیارد تومانی، قیمت ب ام و X7 در ایران در صورت ورود رقمی مابین 3.5 تا 5 میلیارد تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری و تحصیلی

رقبا

از رقبای ب ام و X7 مدل 2019 در بازار خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ لوکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کادیلاک اسکلید با قیمت پایه ای در حدود ۷۶.۵۰۰ دلار اینفینیتی QX80 با قیمت پایه ای در حدود ۶۷.۰۰۰ دلار لینکلن نویگیتور با قیمت پایه ای در حدود ۷۸.۰۰۰ دلار مرسدس بنز GLS با قیمت پایه ای در حدود ۷۶.۵۰۰ دلار لکسوس LX با قیمت پایه ای در حدود ۸۸.۰۰۰ دلار تویوتا لندکروزر با قیمت پایه ای در حدود ۸۷.۰۰۰ دلار آئودی Q8 با قیت پایه ای در حدود ۷۰.۰۰۰ دلار پورشه کاین با قیمت پایه ای در حدود ۶۷.۰۰۰ الب دلار

سخن آخر

ب ام و X7 به عنوان جدیدترین خودروی ساخت شرکت ب ام و، مانند سایر تولیدات این برند آلمانی، از بالاترین کیفیت ممکن در ساخت و مونتاژ برخوردار بوده و حتی در گونه مجهز به موتور 6 سیلندر نیز، عملکردی نرم و قدرتمند را از خود به نمایش خواهد گذاشت. هرچند برای خریدارانی که انتظار قدرت و شتاب در حد و اندازه های خودروهای اسپرت را دارند، قطعا نمونه های مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی و به خصوص مدل بهینه سازی شده بخش M Sport جذابیت بیشتری خواهد داشت.

بررسی، قیمت و مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 ؛ لوکس، جدید، قدرتمند

طراحی و امکانات نیز در حد بالایی از تجمل بوده که خریداران خودروهای لوکس را راضی خواهد کرد. طیف گسترده امکانات ایمنی، رفاهی، سرگرمی و کمکی رانندگی نیز که از شاخصه های تولیدات این شرکت است، در این خودرو وجود داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، ب ام و X7 به یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند سال 2020 و 2019 تبدیل خواهد شد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که اگرچه این خودرو توانایی های خارح از جاده زیادی داشته، اما اگر به دنبایل یک شاسی بلند بیابانی هستید قطعا تولیدات تویوتا تناسب بیشتری با نیازهای شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین فیلم های 2019 ؛ مروری بر بهترین فیلمهای سال از نگاه مخاطبین

مشخصات فنی ب ام و X7 مدل 2019 در یک نگاه

تیپ X7 xDrive40i X7 xDrive50i X7 M50i
حجم موتور (سی‌سی) ۲.۹۹۸ ۴.۳۹۵ ۴.۳۹۵
تعداد سیلندر ۶ خورجینی توربو ۸ خورجینی توربو ۸ خورجینی تویین توربو
تعداد سوپاپ ۲۴ ۳۲ ۳۲
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ چهار چرخ چهار چرخ
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته استپ ترونیک
قدرت (اسب بخار) ۳۳۵ ۴۵۶ ۵۲۳
گشتاور (نیوتون متر) ۴۴۷ ۶۵۰ ۷۵۰
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۵ ثانیه ۴.۶ ثانیه ۴.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت (شهری) ۱۱.۷ لیتر ۱۵.۶ لیتر ۱۵.۶ لیتر
مصرف سوخت (بزرگراه) ۹.۴ لیتر ۱۰.۷ لیتر ۱۱.۲ لیتر
مصرف سوخت (میانگین) ۱۰.۷ لیتر ۱۳ لیتر ۱۳.۸ لیتر
حجم باک ۸۳ لیتر ۸۳ لیتر ۸۳ لیتر
طول ۵.۱۶۰ میلیمتر ۵.۱۶۰ میلیمتر ۵.۱۶۰ میلیمتر
عرض ۱.۹۹۹ میلیمتر ۱.۹۹۹ میلیمتر ۱.۹۹۹ میلیمتر
ارتفاع ۱.۸۰۶ میلیمتر ۱.۸۰۶ میلیمتر ۱.۸۰۶ میلیمتر
فاصله دو محور ۳.۱۰۰ میلیمتر ۳.۱۰۰ میلیمتر ۳.۱۰۰ میلیمتر
وزن (تن) ۲.۴ ۲.۵ ۲.۶
سایز تایر (جلو) ۲۸۵/۴۵/۲۱ ۲۸۵/۴۵/۲۱ ۲۷۵/۴۰/۲۲
سایز تایر (عقب) ۲۸۵/۴۵/۲۱ ۲۸۵/۴۵/۲۱ ۲۷۵/۴۰/۲۲
قیمت (دلار) ۷۵.۰۰۰ ۹۴.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰
قیمت ۸۶۰ میلیون تومان ۱.۱ میلیارد تومان ۱.۲ میلیارد تومان

گالری تصاویر BMW X7 مدل 2019

منابع: وب سایت رسمی ب ام و ایالات متحده مجله Car and Driver مجله Autotrader Netcarshow

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط