اوحدی: راهپیمایی اربعین نمایانگر عزّت و قدرت جبهه مقاومت است


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: راهپیمایی اربعین امسال نمایانگر عزّت و قدرت جبهه مقاومت است.

اوحدی: راهپیمایی "اربعین" نمایانگر عزّت و قدرت "جبهه مقاومت" است
به گزارش فانوس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست ستاد مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، راهپیمایی اربعین را بزرگترین اجتماع انسان‌ساز عالم دانست و گفت: همانطور هر چیزی ظاهر و باطنی دارد، پدیده‌های معنوی نیز ظاهر و باطنی دارد؛ موسم حج، اربعین، نماز و ... از این قبیل است. به عنوان مثال، نماز ظاهری دارد اما باطنش معراج مومن است. باطن اربعین هم حفظ عزّت دین، آرمان‌های انقلاب و استکبارستیزی است.

وی با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته به دنبال باطن جریان اربعین است اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید هر چه بیشتر در ایام اربعین حسینی تقویت شوند؛ به همین منظور ستاد مرکزی اربعین در سال 1392 در سازمان حج و زیارت تشکیل و پس از فاجعه منا فعالیت‌های آن در سال 1395 به وزارت کشور محول شد.

اوحدی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین امسال دارای چند خصوصیت است که نخستین آن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که پس از 22 بهمن سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان منشور جمهوری اسلامی اعلام شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این خصوص افزود: یکی از مهم‌ترین بسترهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، راهپیمایی اربعین حسینی است. یکی دیگر از خصوصیات اربعین امسال این است که این اجتماع بزرگ بدون حضور گروهک تکفیری داعش برگزار خواهد شد.

به گفته وی مسیر حرکت به سوی کربلا و حرم امام حسین (ع) را شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم با جانفشانی خود باز کردند. اربعین امسال نمایانگر عزّت و قدرت جبهه مقاومت است. در برنامه‌های فرهنگی مربوط به راهپیمایی اربعین نباید موضوع شهدای مدافع حرم فراموش شود.

اوحدی افزود: راهپیمایی اربعین امسال در حالی برگزار می‌شود که آمریکا در سراشیبی سقوط شدیدتری قرار گرفته است، خودشان بارها اذعان کردند که در وضعیت دشواری قرار دارند و گفته‌شد که دولت آمریکا حدود 25 تریلیون بدهکاری دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم