شفافیت آرای نهاد‌های تصمیم گیر موجب بازگشت اعتماد عمومی می‌شود/این طرح مغایرتی با شرع و قانون ندارد


شفافیت آرای نهاد‌های تصمیم گیر موجب بازگشت اعتماد عمومی می‌شود/این طرح مغایرتی با شرع و قانون ندارد

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: اگر قرار است که ما شاهد یک نظام شیشه‌ای باشیم و مردم به عنوان وارثان واقعی کشور و، ولی نعمتان مسئولین در جریان امورات قرار بگیرند؛ هیچ مانعی نباید وجود داشته باشد. همه نهاد‌ها و دستگاه‌های وابسته که در مسیر قانون گذاری حرکت می‌کنند باید شفافیت داشته باشند

شفافیت آرای نهاد‌های تصمیم گیر موجب بازگشت اعتماد عمومی می‌شود/این طرح مغایرتی با شرع و قانون ندارد
یحیی کمالی پور نماینده جیرفت و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارسینه با اشاره به تصویب یک فوریت طرح مجلس برای شفافیت آرای نظام تقنینی، گفت: ما باید اعتماد عمومی مردم را به جامعه و مسئولین برگردانیم و این امر میسر نمی‌شود مگر آنکه خودمان را در میدان عمل در معرض دید مردم قرار دهیم.

او ادامه داد: اگر ما استثنایی در این اصل کلی قرار دهیم و یا یک گروه و یا نهادی را مستثنی کنیم، آن اعتماد باز نمی‌گردد و در نهایت فلش‌ها به سمت و سوی دیگری می‌رود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر قرار است که ما شاهد یک نظام شیشه‌ای باشیم و مردم به عنوان وارثان واقعی کشور و، ولی نعمتان مسئولین در جریان امورات قرار بگیرند؛ هیچ مانعی نباید وجود داشته باشد. همه نهاد‌ها و دستگاه‌های وابسته که در مسیر قانون گذاری حرکت می‌کنند باید شفافیت داشته باشند و مطمئنا این موضوع هم می‌تواند به خود آن دستگاه‌ها در جهت بهینه سازی و بهره وری هر چه بیشتر و هم در جهت توجه و جدیت به امور محوله کمک کند.

کمالی پور خاطرنشان کرد: همچنین شفافیت آرای نظام تقنینی می‌تواند به مردم کمک کند برای اینکه آن‌ها هم به این باور برسند که مسئولینشان چیز پنهانی ندارند و نهایتا این شفافیت می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هم در حوزه تصمیم گیری موثر باشد و در نهایت منجر به بازگشت اعتماد عمومی مردم به مسئولین است.

او در خصوص اینکه شورای نگهبان چه تصمیمی در خصوص این طرح می‌گیرد؟ گفت: ما نمی‌توانیم بجای شورای نگهبان تصمیم بگیریم، اما این طرح مغایرتی با شرع و قانون ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان