از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر


از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

یکی از بزرگ ترین، بدترین و ناخوشایند ترین معضل های پوستی جوش و آکنه است به خصوص اگر روی پوست صورت ایجاد شود ظاهری بسیار ناخوشایندی روی پوست ایجاد می کند که راه های درمانی مختلفی برای از بین بردن آکنه وجود دارد می توان به راحتی آن ها را درمان کرد. آشنایی با روش های عالی برای از بین بردن آکنه اکثر افراد در طی مراحل زندگی خود دچار جوش صورت می شوند...

یکی از بزرگ ترین، بدترین و ناخوشایند ترین معضل های پوستی جوش و آکنه است به خصوص اگر روی پوست صورت ایجاد شود ظاهری بسیار ناخوشایندی روی پوست ایجاد می کند که راه های درمانی مختلفی برای از بین بردن آکنه وجود دارد می توان به راحتی آن ها را درمان کرد.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

آشنایی با روش های عالی برای از بین بردن آکنه

اکثر افراد در طی مراحل زندگی خود دچار جوش صورت می شوند که این جوش و آکنه ممکن است خفیف یا بسیار شدید باشد، آکنه ممکن است در هر قسمت از بدن ایجاد شود از جمله کمر، شانه ها و قفسه سینه را درگیر کند که بیشتر در نوجوانان در یک سن خاص دیده می شود که از بین هر ۱۰ نفر ۸ نفر در مرحله ۱۱ تا ۳۰ سالگی درگیر آکنه می شوند.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

قبل از آن که به راه های درمان و از بین بردن آکنه اشاره کنیم ابتدا باید علت جوش زدن پوست خود را بفهمید و سپس به دنبال راه حل برای درمان آکنه بپردازیم.

علت جوش زدن پوست صورت چیست ؟ در جواب این سوال باید گفت که برخی از جوش ها در دوران نوجوانی ایجاد می شوند که دلیلش تغییرات هورمونی بدن است این جوش ها به نام غرور جوانی معروف هستند، پایه و اساس جوش صورت محسوب می شود، جوش صورت علت های مختلفی دارد که در بین آنها اصلی ترین علتش اختلالات هورمونی است که با مصرف دارو های حاوی آندروژن می توان آکنه را کنترل کرد.

دلایل ایجاد آکنه:

وراثت اختلالات هورمونی مواد غذایی چرب استرس لوازم آرایشی چرب آب و هوای ناسالم

جوش زدن در هر ناحیه از صورت گویای مشکلی در سیستم بدن ماست به طور مثال:

وجود آکنه در قسمت وسط ابروها ⇐ مشکل در کبد ⇐ مصرف غذای چرب وجود آکنه در پیشانی ⇐ مشکل تنفسی ⇐ مصرف زیاد فست فود وجود جوش در اطراف چشم ⇐ مشکل در کلیه ⇐ مصرف کم آب وجود جوش روی گونه ⇐ آلرژی ⇐ حذف سیگار و رعایت برنامه غذایی وجود جوش روی بینی ⇐ مشکل در قلب ⇐ ویتامین B مصرف کنید وجود جوش در اطراف لب و چانه ⇐ اختلالات هورمونی ⇐ داشتن استرس وجود جوش روی گوش ⇐ باز هم وجود مشکل در کلیه

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

نکاتی که باید رعایت کرد

همانطور که می دانید پوست های چرب بیشتر مستعد جوش زدن هستند پس باید در انتخاب کرم های روزانه که از آن ها استفاده می کنید دقت کنید تا چربی بیش از حدی وارد پوست شما نشود لذا بهتر است از کرم های فاقد چربی استفاده کنید که برای درمان و از بین بردن آکنه می تواند مفید باشد.

از جمله مواد غذایی که باعث ایجاد آکنه می شود:شیر گاو ،شکر ،هله و هوله و فس فود ها ،شکلات ،نان سفید، برنج سفید، چیپس، سیب زمینی، کیک، کلوچه ، ارده شیره، نارگیل، مربا، فلفل، بادنجان،عسل، کنجد، موز، پفک، غذاهای صنعتی، غذاهای چرب، خامه، سس، شیرینی های قنادی و زرده تخم مرغ و.. مواد غذایی هستند که موجب بروز آکنه می شوند.

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند. برای انجام بهتر عملکرد پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم.

استفاده از لوازم آرایش نامناسب در ایجاد جوش و درمان جوش بسیار تاثیر گذار است. اگر از برند های نامعتبر استفاده کنید، علاوه بر اینکه می‌توانند باعث تشدید و ایجاد جوش صورت شوند، روند درمانی شما کند تر خواهد شد. سعی کنید از لوازم آرایشی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید و برند هایی را انتخاب کنید که گیاهی باشند، چربی نداشته و بر پایه آب باشند و اجازه نفس کشیدن را به پوست بدهند. به هیچ عنوان به دنبال پنکک و کرم پودر های سنگین نباشید.

نکته ای در خصوص آکنه بسیار مهم است این است که به هیچ عنوان آکنه خود را نترکانید و دستکاری اش نکنید زیرا این کار باعث می شود جای آکنه شما مدت زمانی بیشتری روی پوست باقی بماند و ایجاد لک کند در نتیجه روند درمان بسیار سخت خواهد شد.

انواع جوش

همانطور که می دانید جوش ها انواع مختلفی دارند که وجود هر کدامشان روی پوست علت هایی دارد :

جوش سر سیاه: برآمدگی سیاه رنگ کوچکی هستند که به صورت گروهی روی پوست ایجاد می شوند که به دلیل رنگشان به صورت کثیفی و چرکی دیده می شوند ، رنگ سیاه این جوش ها به علت گیر کردن چربی زیر پوست است که با در قرار گرفتن در معرض هوا به این رنگ در می آیند.

جوش سر سفید: این جوش ها هم مشابه جوش های سر سیاه هستند اما با رنگی روشن تر. علت به وجود آمد این جوش ها مسدود شدن منافذ پوست به واسطه سلول های مرده و چربی است.

سفت دانه: پاپول‌ها برآمدگی‌های کوچک، قرمز و متورمی هستند که به شکل گروهی ایجاد می‌شوند و عموماً روی پیشانی و گونه‌ها ایجاد می شود. این نوع از جوش ممکن است در هنگام لمس دردناک شوند.

چرک دانه: اگر برآمدگی‌های جوش چرکی باشند به آنها پاستول گفته می‌شود. پاستول‌ها سایزهای متفاوتی دارند و معمولاً به عنوان جوش و آکنه شناخته می‌شوند. چرک درون آنها ترکیبی از چربی، باکتری و سلول‌های پوست مرده است که در زیر پوست گیر کرده و جمع شده و منجر به ایجاد عفونت می‌شود که باعث ایجاد قرمزی و التهاب و لک می شود.

گرهک یا ندول: ندول‌ها، برآمدگی‌های بزرگ‌تر و متورم‌تری هستند و زمانی شکل می‌گیرند که فولیکول‌ های مو تجزیه شوند. در نتیجه باکتری و چربی در زیر پوست بزرگ می شود. این باکتری‌ها باعث عفونت شده که می‌تواند دردناک باشد و چندین منفذ پوستی را در برگیرد. از آنجا که ندول‌ها ریشه‌ای عمیق دارند، می‌توانند به بافت پوست آسیب‌های دائمی وارد کنند و باعث ایجاد جای جوش روی پوست شوند.

کیست ها: جوش‌های کیستی لک‌های بسیار بزرگی هستند که به دلیل تورم و التهاب شدید در عمق منافذ پوست شکل به وجود می آیند. کیست‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که در دیواره منافذ پارگی ایجاد شده و باکتری و چربی از این طریق به قسمت‌های دیگر پوست گسترش یافته و باعث ایجاد عفونت شود. این جوش‌های معمولاً دردناک هستند.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

راه های از بین بردن آکنه

آسپرین

آسپرین دارای سالیسیلیک اسید است که برای از بین بردن و خشک کردن جوش ها بسیار مفید است که در بیشتر محصولات ضد جوش داروخانه ای هم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این دارو شامل مواد ضد التهابی است که التهاب و قرمزی جوش ها را کاهش می دهد و از بین می برد.

چند قطره آب به قرص ها اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا در آب ملایم شود. اگر جوش های شما زیاد است، می توانید از سرکه استفاده کنید. بعد از حل شدن قرص ها، مخلوط کرمی مانند را روی پوست ماساژ دهید و بگذارید کمی باقی بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

سفیده تخم مرغ

استفاده ازماسک سفیده تخم مرغ تاثیر سودمندی در از بین بردن آکنه دارد فقط کافیست این ماسک را در هفته ۲ مرتبه استفاده کرده و تاثیر آن را ببینید.

در ابتدا باید صورت را با آب داغ شست تا منافذ پوست باز شود و چربی پوست کاملا از بین برود،سپس سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا حباب حباب شود سپس آن روی صورت خود بگذارید حتی قسمت هایی که دچار آکنه نشده و بگذارید تا کاملا روی پوستتان خشک شود و سپس با آب بشویید. وقتی از این ماسک استفاده می کنید سعی کنید به هیچ عنوان حرف نزنید و نخندید زیرا باعث چروک پوست می شود.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

روغن درخت چای

یکی از ویژگی های اصلی روغن درخت چای از بین بردن آکنه است این روغن خاصیت ضد باکتریایی دار و به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود که با حل کردن چربی‌ها و سلول‌های مرده، منافذ پوست را باز و تمیز می‌کند. همچنین خاصیت آنتی‌ باکتریال دارد که از بروز مجدد جوش‌ها جلوگیری می‌کند.

نکته : این روغن خوراکی نیست و فقط به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می شود.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده شگفت انگیزی است که فواید انگشت شماری دارد. که باید در بین درمان های طبیعی جوش جای داشته باشد، جوش شیرین به دلیل دارا بودن مواد ضدعفونی کننده ملایم و توانایی مبارزه با میکروب ها و باکتری ها در از بین بردن چربی های اضافه حرف اول را می زند و به دلیل خاصیت سایندگی دارد به عنوان یک لایه بردار پوست های مرده عمل می کند که خود تاثیر شگرفی در از بین بردن آکنه دارد.

برای استفاده از جوش شیرین کافیست مقداری کمی از آب و جوش شیرین را باهم مخلوط و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

آب پیاز

پیاز خام به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی و موثر بودنش در از بین بردن میکروب برای پوست های مستعد جوش بسیار مفید است ،با ماساژ موضعی آب پیاز بر روی صورت و همچنین ترکیب آن با آب لیمو ترش تاثیر بسیار شایانی در از بین بردن آکنه دارد.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید هیدروکسی به عنوان یک ضد آکنه بسیار قوی شناخته شده است که کمک شایانی به از بین بردن آکنه می کند برای این کار کمی سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید و سپس روی تمام پوست صورت خود بمالید برای این کار از یک تکه پنبه کمک بگیرید. این کار باکتری های سطح پوست را می کشد و از آن لایه برداری می کند.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

سیب زمینی

مدت ها است از سیب زمینی برای درمان کبودی ها و زخم ها استفاده می کنند. سیب زمینی خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد. همچنین حاوی نیاسین است که کمک می کند جای آکنه کم رنگ تر شود. توصیه می شود سیب زمینی خرد شده را مانند ماسک روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید تا به روند از بین بردن آکنه روی صورتتان کمک کند.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

عسل

عسل درمان خوبی برای از بین بردن آکنه و جوش‌های قرمز و ملتهب است. عسل به علت خاصیت ضد باکتریای که دارد درمان خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی به خصوص درمان جای جوش محسوب می‌شود. یکی از این کاربردها از بین بردن نقاط تیره و جای جوش‌های پوستی است. توصیه می‌شود برای درمان جای جوش از ماسک عسل کاملا طبیعی استفاده کنید.
کمی عسل را مستقیما روی نقطه‌ی جوش بمالید بگذارید شب تا صبح روی صورت تان بماند و صبح آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

یخ

اولین و سریع راه درمان از بین بردن آکنه و یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی و چرکی نشده است، استفاده از یخ کمک زیادی به از بین بردن التهاب کمک می کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

نمک دریایی

به شما کمک می کند تا باکتری های موجود در جوش های چرکی از بین بروند و منافذ پوستی پاکیزه بمانند. به این منظور ابتدا کمی آب را بجوشانید.مقداری نمک دریایی را برداشته و کمی آب بر روی آن بریزید تا خمیری شکل شود. پس از آنکه خمیر سرد شد خمیر را بر روی جوش قرار دهید.

صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس محل را با آب بشویید. این عمل باعث کشته شدن باکتری ها شده و اجازه نمی دهد تا جوش چرکی در صورتتان اثر و لکه ای باقی گذارد.

از بین بردن آکنه با روش های خانگی و طبیعی فوق العاده موثر

راههای درمان دیگر:

علاوه بر وجود راه های طبیعی راه های درمانی دیگری هم برای از بین بردن آکنه وجود دارد که از جمله :

لایه برداری پوست صورت کرم ها و لوسیون ها لیزر درمانی دارو درمانی میکرودرم ابریژن آنتی بیوتیک ها

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد