شهید حسن‌پور: برای خودبینی‌ در حسینیه‌ها سینه نزنید


شهید حسن‌پور: برای خودبینی‌ در حسینیه‌ها سینه نزنید

بندرعباس- ایرنا- شهید حسن‌پور یکی از شهیدان دفاع مقدس استان هرمزگان در وصیت‌نامه‌اش آورده است: ماه رمضان‌ یا ماه محرمی‌ که‌ می‌روید حسینیه و سینه‌زنی می‌کنید سینه‌زن‌هایتان به خاطر خدا باشد نه به خاطرخودبینی.

شهید غلام حسن‌پور ۲۳ مهر۱۳۴۸ در روستای کنارو از توابع بندرعباس به دنیا آمد و زمانی که فقط چهارسالش بود پدرش را سال ۵۲ از دست داد.

یادگار حسین و کنیز تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و همراه خانواده کشاورزی می‌کرد و رزق و روزی سفره خانواده را از دل زمین‌ کشاورزی بیرون می‌آورد.

در همین روزهای مهرماهی که در آن قرار داریم و دشمن سال ۵۹ در خاک خرمشهر درحال شخم زدن زمین کشاورزی و خانه‌های مردمان این دیار بود وی ۱۱ ساله بود.

او خوب می‌دانست مردان و زنانی کشاورزی که سال‌ها با سختی و مشقت از سرزمین کشاورزی نان به سفره خانه می‌برند و با وجود دشمن دیگر نمی‌تواند کشاورزی کنند و چه بسا کشاورزانی که با توپ و خمپاره‌های دشمن بعثی شهید شدند این‌ها برای این نوجوان کنارویی بندرعباس نیز سخت بود.

این نوجوان چندسال درحالی که رزمندگان همسن و سال او درحال جنگیدن با دشمن بودند در بسیج ثبت‌نام کرد وعازم جبهه‌ها شد.

وی درحالی که فقط ۱۷ سال داشت و مثل دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان در جبهه‌ها می‌جنگید چهارم دی ۶۵ در جزیره ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

مزار این شهید در زادگاهش روستای کنارو قرار دارد.

شهید غلام حسن‌پور ششم تیرماه سال ۶۵ در ابتدای وصیت‌نامه‌اش ضمن سلام به صاحب الزمان(عج) و امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی آورده است: اول از خدا طلب بخشایش‌می‌کنم که گناهانم را ببخشد ومرا درصف نیکان و پرهیزکاران ‌قراردهد و از خدا می‌خواهم که اگر لیاقتـم شهید دارم درهمین عملیـات مرا به سـوی خود بازگرداند.

وی در ادامه به مردمان روستای کنارو سفارش کرده است: مردم‌روستا بیدارباشید ویک لحظه بخود آیید که دنیا برای ما و امثال‌ ما ارزشی‌ندارد و باید کارهای نیک کرد و باید ما برای آخرتمان‌کارهای خوبی را انجام بدهیم، باید بیایید جبهه‌ و خودتان‌ را از بند شیطان نفس آزاد کنید.

این شهید دفاع مقدس در بخش دیگری وصیت‌نامه افزوده است: ای شمایی‌که که روی خیابان‌ها و جلوی نانوایی‌ها نشسته‌اید و هنوزکه دیر نشده‌ خودتان را بسازید، مسجد بروید، نماز بخوانید و در دعاها شرکت ‌کنید.

شهید حسن‌پور بیان داشته است: ماه رمضان‌ یا ماه محرمی‌ که‌ می‌روید حسینیه، سینه‌زنی می‌کنید سینه‌زنیتان به خاطر خدا باشد نه به خاطرخودبینی.

وی افزوده است: مادر عزیز و بزرگوارم مرا عفو کنید، زیرا زحمات بسیاری کشیده‌اید در حق من و بی خوابی‌های زیادی بر سر من کشیـده‌اید، خواهرانم نمازهایتان را در سر وقت بخوانید و یک ماه روزه قضا دارم از شما می‌خواهم که آن را بجا آورید.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت