وکلا 10 هزار پرونده قضایی را افتخاری وکالت کردند


وکلا 10 هزار پرونده قضایی را افتخاری وکالت کردند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال ٩٧ و در سه ماهه نخست امسال ٣٢٧ میز خدمت معاضدت قضایی توسط کانون های وکلا در سراسر کشور ایجاد شده است و وکلا 10 هزار پرونده قضایی را به صورت افتخاری وکالت کرده اند.

به گزارش کانون وکلای دادگستری مرکز، سید مرتضی بختیاری، در مراسم تمدید تفاهم نامه کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن قدردانی از تلاش ها و معاضدت های وکلای دادگستری افزود: تعداد وکلای همکار با کمیته امداد برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان امسال به ۹۵۱ وکیل افزایش یافته است.

وی از اقدامات نیکوکارانه وکلا در حمایت از جامعه هدف کمیته امداد تقدیر کرد و اظهار داشت: علاوه بر معاضدت قضایی، بیش از هزار نفر از وکلا در طرح اکرام ایتام نیز مشارکت دارند.

بختیاری ادامه داد: وکلا خالصانه از مشکلات مردم گره گشایی و صرفا با انگیزه معنوی استیفای حق می کنند.

خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد افزایش می یابد

در این مراسم، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) ذاتا استحقاق دریافت خدمات حقوقی را دارند و تا پایان امسال، حداقل ۲۰ درصد به این خدمات اضافه می‌ شود.

وی ادامه داد: کانون وکلا افتخار دارد که بیش از ۸۰ سال است این خدمات انسان دوستانه را ارائه می‌دهد و اعتقاد ما بر این است که کانون وکلا به عنوان کهن‌ترین نهاد مدنی کشور باید خود را در خدمت مردم بداند.

رئیس کانون وکلا اضافه کرد: وظیفه ما فقط عقد قرارداد نیست بلکه باید به عدالت گستری در کشور کمک کنیم و با عشق، اعتقاد و بدون تکلیف مادی این کار را انجام می‌دهیم و آمادگی کامل برای تمدید و اجرای موثر این تفاهم نامه داریم.

بر اساس این گزارش، با توجه به اتمام دوره ۲ ساله تفاهم‌نامه اولیه میان کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری که در دی‌ماه سال ۹۵ به امضا رسیده بود، تفاهم‌نامه جدید به مدت ۳ سال میان روسای این دو نهاد به امضا رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد