نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت


در این پست آموزشی شما را با سه روش برای خشک کردن انجیر در منزل آشنا می نماییم، انجیر میوه ای شیرین و خوش مزه می باشد، که دارای خواص بسیاری نیز می باشد، در ادامه با نحوه خشک کردن انجیر در خانه به روش های مختلف با ما همراه باشید. روش های خشک کردن انجیر در منزل انجیر میوه ای پر خاصیت می باشد، که طعم شیرین و دوست داشتنی نیز دارد، خشک کردن میوه ها از...

در این پست آموزشی شما را با سه روش برای خشک کردن انجیر در منزل آشنا می نماییم، انجیر میوه ای شیرین و خوش مزه می باشد، که دارای خواص بسیاری نیز می باشد، در ادامه با نحوه خشک کردن انجیر در خانه به روش های مختلف با ما همراه باشید.

روش های خشک کردن انجیر در منزل

انجیر میوه ای پر خاصیت می باشد، که طعم شیرین و دوست داشتنی نیز دارد، خشک کردن میوه ها از گذشته تا اکنون به صورت های مختلف سنتی و پیشرفته وجود دارد، افراد مختلفی دوست دارند، این میوه ها را به صورت خشک شده میل کنند، با توجه به اینکه انجیر خشک شده از انجیر تازه دارای خواص بیشتری می باشد، و همچنین نگهداری آن آسان و در دسترس تر در هر فصلی و مکانی است، سه نحوه خشک کردن انجیر در خانه پیشنهاد می شود: خشک کردن با نور خورشید و مقابل آفتاب، استفاده از فر و حتی خشک کن، با ما همراه شوید.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

انجیر میوه ای شیرین و خوش طعم است، که دارای مواد مغذی بسیار مانند کلسیم، پتاسیم و آهن بوده است، که دو نوع فیبر حلال و غیر حلال در آن موجود می باشد که میزان آن از سبزیجات و میوه ها زیادتر است، می توان از انجیر برای میان وعده مقوی و سالم بهره برد.

نحوه ی ساده خشک کردن انجیر در خانه

برای اقدام اولیه در خشک کردن انجیرها باید، انجیرهای رسیده را تهیه یا جمع آوری نمایید، سپس به خوبی بشویید و درون سبدی بریزید تا آب آن کاملا بیرون کشیده شود، حالا انجیرها را با چاقو دو نیم کرده به طوری که مقداری از ساقه هم همراه انجیر بیاید.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

انجیرهای نیمه شده را به یک سمت بر روی پارچه یا مشبک توری بگذارید، و در مقابل نور خوشید که به طور مستقیم می تابد، قرار دهید، و با یک پارچه توری نازک روی آن را پوشانده تا از آلودگی و تجمع حشره ها جلوگیری نماید.

انجیرها به مدت دو تا سه روز برای خشک شدن زمان نیاز دارند، لازم به ذکر است، که هنگام تاریک و سرد شدن هوا باید به داخل منزل آورده و صبح روز بعد دوباره به بیرون انتقال دهیم، باید رویه بیرونی انجیر به طور کامل خشک یا به اصطلاحی چروکیده شود، و شیره ی آن کاملا خارج شده باشد، انجیر خشک شده ی ما آماده است.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با فر

در روش خشک کردن با فر، هم باید مانند روش اول انجیرها را بشویید، و به همان طریق به دو نیم قسمت کرده و بر روی ( سطح برش خورده ) را روی سینی فر بچینید، انجیرهای برش خورده را باید به زمان ۳۶ ساعت درون فر بگذارید و مقداری درب فر را باز گذاشته تا رطوبت انجیرها بیرون آمده، و به جای پخته یا برشته شدن، و انجیرها خشک شوند، باید توجه داشته باشید که انجیرها را را هر از چند وقت برگردانده شود.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

روش خشک کردن انجیر در خانه با خشک کن

قبل از اینکه انجیرهای خشک را درون ظرف جمع آوری شود تا نگهداری گردد، بهتر است اجازه دهید تا به خوبی حرارت از آنها خارج شده و سرد شوند..

در خشک کردن انجیرها با این روش مراحل اولیه شستشو، خشک شدن و دو قسمت کردن را طی می کنیم، و درجه خشک کن را روی درجه ۵۷ درجه سانتی گراد، یا ۱۳۵ درجه فارنهایت تنظیم نمایید. پس از آن نیز بر روی سینی خشک بچینید، و مدت زمان ۶ الی ۸ ساعت اجازه دهید تا انجیرها خشک شوند، در طی این زمان باید مدام انجیرها را وارسی نمایید، اگر چنانچه خشک نشده بودن و هنوز رطوبت داشتند، دوباره ادامه دهید، و در صورت خشک شدن مانند روش بالا خنک شده و داخل ظرف در بسته جمع آوری شود.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

مزایای بسیار انجیر برای سلامتی

انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می نماید، که برای سوء هاضمه نیز سودمند می باشد.

انجیر با توجه به پتاسیم فراوان موجود در آن برای سلامتی بچه هایی که ضعیف و بی اشتها هستند و از بی خونی رنج می برند، مناسب می باشد.

این میوه دارای ویتامین B بسیاری در خود می باشد، که در پیشگیری از تهوع بارداری سودمند بوده و استفاده می گردد.

فیبر موجود در انجیر موجب می شود برای درمان یبوست به کار رود.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه با روش های متفاوت

در این مطلب با نحوه خشک کردن انجیر در خانه به سه روش ساده و جالب مهمان شما بودیم، امیدواریم نهایت استفاده را ببرید، و انجیر را که میوه ای خوشمزه و مقوی می باشد را خشک کرده به صورت خشکبار در مصرف میان وعده یا صبحانه روزانه خود قرار دهید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403