نحوه اندازه گیری ژاکت بافتنی زنانه


نحوه اندازه گیری ژاکت بافتنی زنانه

اگر شما در حال تلاش برای پیدا کردن مناسب ترین روش برای اندازه گیری ژاکت بافتنی زنانه خود هستید، روش اندازه گیری بالا سینه را امتحان کنید.

نحوه اندازه گیری ژاکت بافتنی زنانه

ستاره
| سرویس مد و پوشاک - وقتی برای اولین بار ژاکت بافتم، نتیجه نا امید کننده بود. ژاکتم فوق العاده گشاد بود، و منو چاق نشون می‌داد. از آنجایی که سایزش مناسب نبود، من هیچ وقت اونو نپوشیدم. تا مدت‌ها بافتن ژاکت را به طور کامل فراموش کرده بودم، تا اینکه یک نکته از مربی باتجربه‌ای یاد گرفتم، که به طور کامل نحوه اندازه گیری ژاکت را برای من تغییر داد.
روش‌های زیادی برای نحوه اندازه گیری ژاکت بافتنی زنانه وجود دارد، که من در ادامه به شما خواهم گفت. بعضی از روش‌هایی که برای اندازه گیری سایز ژاکت بافتنی وجود دارد، بر اساس دور سینه است. سپس تنظیمات شانه‌ها و دور کمر را انجام می‌دهیم. بعضی‌ها پیشنهاد می‌کنند که اندازه‌های مختلف را ترکیب کنید تا ژاکت کاملا سایز اندام شما باشد. این یک روش است، که برای من واقعا کارآمد بوده است.


مرحله ۱: سایز بالا سینه را پیدا کنید

در این روش اندازه گیری را با بالا سینه شروع می‌کنیم. به جای اندازه گیری سایز سینه، بالا سینه را اندازه گیری کنید. متر را دقیقا زیر بغل نگه دارید، سپس شماره را بررسی کنید. این شماره، سایز بالا سینه شما را نشان می‌دهد.


مرحله ۲: تصمیم بگیرید که چقدر دوست دارید ژاکت بافتنی شما آزاد باشد

اکثر ژاکت‌ها به اندازه یک تا دو سایز (۲.۵ تا ۵ سانتی متر) آزادتر طراحی می‌شوند. این به این معنی است که به جای یک ژاکت که به شما چسبیده است، شما به اندازه کافی احساس راحتی در آن خواهید کرد.
معمولا یادداشت‌های الگوی ژاکت نشان می‌دهد که چه اندازه‌ای برای سایز شما مناسب است. این شماره را پیدا کنید و آن را به اندازه بالا سینه خود اضافه کنید؛ برای مثال، اگر سایز بالا سینه شما ۳۴ باشد و شما می‌خواهید ۲ سایز اضافه کنید، آنگاه سایز شما ۳۶ خواهد بود.


مرحله ۳: سایز خود را با توجه به سایز بالا سینه پیدا کنید

اکنون الگو خود را بررسی کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، بیشتر ژاکت‌ها را با توجه به اندازه دور سینه (۳۶ "، ۳۸"، ۴۰ "و غیره) اندازه می‌گیرند. با این حال، اگر سایز دور سینه شما ۴۰ "باشد و اندازه بالا سینه شما ۳۵" باشد. اگر ژاکت را با سایز سینه ۴۰ "ببافید، سر شانه‌های ژاکت شما می‌افتد. سر شانه‌ها حتی ممکن است گشاد به نظر برسد. دقیقا مشابه چیزی که اولین بار برای من اتفاق افتاد.
دلیل این امر این است که سر شانه‌ها یکی از مهمترین و سخت‌ترین قسمت‌های بافت ژاکت هستند؛ بنابراین اگر شما معیار اندازه گیری خود را بر روی سر شانه قرار دهید، اصولی‌تر خواهد بود.
در نتیجه بهتر آن است که شما سایز دور سینه را پیدا کنید و سرشانه‌ها را با توجه به آن تنظیم کنید. (توضیحات بیشتر داده خواهد شد)
بنابراین سایز بالا سینه را اندازه بگیرید و یک تا دو سایز بسته به سلیقه خود فضای آزاد اضافه کنید و اندازه‌ای پیدا کنید که نزدیک به آن باشد:
اندازه گیری سایز بالا سینه + نسبت راحتی (۵/۲ یا ۵) = سایز ژاکت


مرحله ۴: تنظیمات نهایی

این مرحله کمی پیچیده است. از آنجایی که ما سایز ژاکت را بر اساس سایز بالا سینه به جای دور سینه تنظیم کردیم، ممکن است لازم باشد برخی تنظیمات برای دور سینه، دور کمر و یا دور باسن انجام دهید.
اگر اندازه گیری‌های شما طبق این روش تا اینجای کار تقریبا رو به پایان است و سایز ژاکت متناسب است...
خوش به حالتان! شما نیازی به محاسبه بیشتر ندارید. اگر تمام اندازه گیری‌های شما (دور سینه، دور کمر، دور باسن) با ۱ تا ۲ سایز فضای آزادی که در نظر گرفتید، انجام می‌شود و همه اندازه‌ها متناسب است، شروع به بافتن کنید!
اگر هر یک از اندازه‌های شما تا حدی با آن چه باید باشد مغایر است... شما باید برخی تنظیمات را انجام دهید. مثلا، شما ژاکت را با دور سینه ۴۰ بافتید تا سر شانه‌ها جمع شوند، در حالی که، دور سینه شما ۴۴ است و شما نمی‌خواهید ژاکت تان تنگ شود. یا شاید دور کمر ۳۸ نتیجه اندازه ۴۰ اینچ دور سینه شما باشد، اما دور کمر واقعی شما ۳۴ "است و شما می‌خواهید یک ظاهر مناسب‌تر داشته باشید. این‌ها هر دو موقعیتی هستند که ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشید.
من از یک فرمول ساده استفاده می‌کنم که در رابطه با اندازه‌ی ژاکت کار آمد است و مشخص می‌شود که چقدر باید بخیه‌ها را اضافه یا کم کنید و همچنین تعداد ردیف‌های شکل دهی و چه موقع نیاز به تکمیل یک ردیف شکل دهی دارید:

تعداد ردیف‌ها / تعداد ردیف‌های شکل دهنده = میزان شکل دهی

در ادامه تصویری از چگونگی انجام محاسبات برای یافتن اندازه مناسب ژاکت بافتنی زنانه را برای رفع ابهامات شما قرار خواهم داد.
نحوه اندازه گیری ژاکت بافتنی زنانه
برگرفته از: craftsy.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور