توصیه ‌های بهداشتی به زائرین اربعین حسینی


توصیه ‌های بهداشتی به زائرین اربعین حسینی

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به برخی نکات بهداشتی راهپیمایی اربعین، در مورد مصرف آب و غذای غیربهداشتی هشدار داد.

توصیه ‌های بهداشتی به زائرین اربعین حسینیبه گزارش فانوس و به نقل از وبدا، مهندس محسن فرهادی، با اشاره به توصیه‌ های بهداشتی به زائران مراسم پیاده ‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: ما به زائران اربعین توصیه می ‌کنیم که در هنگام پیاد ه‌روی به هیچ عنوان از آب غیربسته ‌بندی در کشور عراق استفاده نکنند، زیرا ممکن است مسائل بهداشتی در مورد آب به طور کامل رعایت نشده باشد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد: بازرسان بهداشت محیط کنترل دقیق و ویژه‌ای بر روی موکب‌های بین دو شهر نجف و کربلا دارند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌ کنیم که تا حد امکان از غذاهای موکب‌های ایرانی استفاده کنند، زیرا آنها مسائل بهداشتی را با همکاری و نظارت بازرسان بهداشت محیط به طور کامل رعایت می‌کنند.

مهندس فرهادی گفت: افرادی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، بهتر است با خود غذاهای فاسد شدنی را حمل نکنند و برای تقویت بنیه جسمانی خود از مواد غذایی خشکی مانند خشکبار و غذاهای کنسرو شده استفاده کنند، تا دچار مسمویت غذایی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین نشوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: یکی از مسائلی که وزارت بهداشت توجه دقیق و جدی نسبت به آن دارد، موضوع تردد زائران کشورهای هم ‌جوار مانند پاکستان و افغانستان است، وزارت بهداشت کنترل کامل بر روی سلامت زائران دارد و نگرانی جدی و مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تا حد امکان برای مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای از لیوان‌های گیاهی یا فلزی استفاده کنند، زیرا لیوان‌های پلاستیکی کدر و حتی شفاف مناسب مایعات داغ نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر