دولت از مشاغل دیجیتالی و سرویس‌های اپراتوری حمایت می‌کند


دولت از مشاغل دیجیتالی و سرویس‌های اپراتوری حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دولت از مشاغل دیجیتالی و سرویس های اپراتوری حمایت می‌کند، گفت: به‌یقین تعطیلی و حذف سرویس‌های اپراتوری جزو اهداف مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری کشور نیست.

محمدرضا منصوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی تاکید کرد و گفت: سازماندهی و مدیریت برای حل مشکلات اپراتورها کافی است به همین دلیل برخی از واکنش‌های وزیر ارتباطات و فناوری و دیگر مسئولان در راستای همین ساماندهی است لذا تعطیلی و حذف نمیتواند سرویس‌های اپراتوری جزو اهداف آن‌ها باشد.

تصمیمات مسئولان اشتغال ده‌ها هزار نفر در حوزه دیجیتال را تحت‌شعاع قرار ندهد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان خود به‌خوبی می‌دانند صنایع دیجیتال و صنعت زیرمجموعه‌ای همچون صنعت تولید محتوا و خدمات ارزش‌افزوده قابل حذف نیستند، ادامه داد: امیدواریم تصمیمات آتی مسئولان نه‌تنها اشتغال ده‌ها هزار نفر در این حوزه را تحت‌شعاع قرار ندهد بلکه با رفع موانع، اصلاح قوانین و ایجاد زیرساخت‌ها فضا برای درآمدزایی و اشتغال بیشتر فراهم شود.

وی معتقد است به‌یقین با همه حرف و حدیث‌ها دولت از مشاغل دیجیتالی و سرویس‌های اپراتوری -که مسیر سالم و درستی را بدون تخلف طی می‌کنند- حمایت می‌کند و رفتار سلبی و قهری شامل حال آن‌ها نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نوید کنترل‌ و نظارت‌ بدون آسیب‌رسانی به سرویس‌های اپراتوری، صنعت تولید محتوا و خدمات ارزش‌افزوده‌ را ازسوی دولت به جوانان تحصیلکرده فعال در این عرصه داد.

وظیفه مجلس و دولت؛ «توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناوری‌محور

به گفته وی در چنین شرایطی وظیفه مجلس و دولت «توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناوری‌محور برمبنای صنعت آی. تی» است و دولت باید حامی کارآفرینان باشد و به وظیفه اصلی خود یعنی بسترسازی و تسهیل‌گری بپردازد و همزمان زیرساخت‌های واقعی بخش خصوصی را در مقابله با تخلفات تقویت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی