تردد بیش از 150 هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان


تردد بیش از 150 هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان

ارومیه- ایرنا- مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: در نیمه نخست سال‌جاری تاکنون 150 هزار و 796 دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده که نسبت به مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته‌است.

جابر اکبرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۸۱۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در این مدت ۶۵ هزار و ۴۶۶ دستگاه کامیون از کشور خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز امسال ۸۵ هزار و ۳۳۰ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته‌است.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

تیرماه سال‌جاری در نشست مشترک مدیران گمرک ایران و ترکیه، ۲ طرف در خصوص افزایش تردد کامیون‌ها تا ۵۰۰ دستگاه از سوی ایران و ۷۰۰ دستگاه از سوی ترکیه و ساماندهی مسافران خروجی به توافق رسیدند.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل