جامعه دور از مهدویت جامعه ناامید است


جامعه دور از مهدویت جامعه ناامید است

گروه اجتماعی - مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز شمار زیادی از جوانان ناامید هستند، تصریح کرد: این جوانان را با دارو نمی‌توان امیدوار کرد. جامعه دور از مهدویت جامعه نا امیدی است، و جوان نا امید در جامعه موفق نخواهد بود.

جامعه دور از مهدویت جامعه ناامید است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی، مدرس حوزه و دانشگاه، در شب نهم عزاداری دهه سوم محرم با عنوان «اخلاق در مکتب عاشورا» که با حضور عموم مردم بروجن در مصلای این شهر برگزار شد، در خصوص سبک زندگی اسلامی که یکی از مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، اظهار کرد: این عمل تنها با شعار انجام نمی‌شود بلکه سیستم‌های رونق تولید باید شکل بگیرد و مردم به توانمندی ملی اعتماد کنند تا اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

وی یکی از راه‌های موفقیت در سبک زندگی اسلامی را تشکیل خانواده مهدوی دانست و افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمادگی برای فرج پرفضیلت‌ترین اعمال امت اسلامی معرفی شده است، لذا مهم‌ترین نوری که در قالب انتظار ودیعه دارد نور امید است و انتظار به معنای امید است.

حجت‌الاسلام صابری با اشاره به اینکه امروز خیلی از جوانان ناامید هستند، تصریح کرد: این جوانان را با دارو نمی‌توان امیدوار کرد بلکه این جوانان باید خود را منبری بدانند، جامعه دور از مهدویت جامعه ناامیدی است، و جوان ناامید در جامعه موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) این است که ملت امیدوار باشند او خواهد آمد، برای ظهور همانند قیامت زمان دقیقی مشخص نشده است و اگر کسی برای آن زمان مشخص کند، توسط عالمان دینی تکذیب می‌شود.

مدرس دانشگاه اظهار کرد: پدر و مادر باید فرزندان را با روح امید جامعه که همان امام زمان(عج) است آشنا کنند تا فرزندانشان امیدوار شوند، امام زمان را وارد زندگی‌تان کنید تا جامعه پر از امید شود.

مدرس حوزه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) مانند آفتاب پشت ابر است، و دقایق ما با ایشان می‌گذرد، تصریح کرد: توسل به امام زمان در زندگی‌مان کم شده است، دعاهای ندبه و عهد شماره تماس‌های امام زمان است که در تلویزیون و برنامه‌هایمان اسمی از امام زمان (ع) نمی‌آید.

حجت‌الاسلام صابری در پایان به تفسیر آیت‌الله بهجت(ره) در حدیث امام هادی(ع) در خصوص امام زمان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بهجت در تفسیر این حدیث می‌فرماید: امام زمان(عج) کسی است که چشمانش همه عالم را می‌بیند و گوشش همه صداها را می‌شنود، دستش در انجام امور باز است پس زمانی که سخنی را بر زبان می‌آوری قبل از اینکه خودت آن را بشنوی امام زمان(عج) آن را می‌شنود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ