ظهور و دولت کریمه؛ پایان خوش مصائب عاشورا


ظهور و دولت کریمه؛ پایان خوش مصائب عاشورا

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان‌اینکه حرکت امام زمان(عج) و ظهور و ماجرای قیام ایشان به نوعی خون‌خواهی از ماجرای کربلا و عاشورا است، گفت: واقعه عاشورا و ماجرای شهادت اباعبدالله(ع) همه موحدین عالم را یتیم کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت الاسلام «سید کاظم ابطحی» درباره مشترکات قیام امام حسین (ع) و امام زمان (عج)، در برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت و گو اظهار کرد: حرکت امام زمان (عج) در امتداد حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و هیچ زاویه‌ای با آن ندارد. در واقع این دو یک حرکت هستند اما در دو بستر تاریخی؛ در واقع در امتداد حرکت امام حسین (ع) و خروج ایشان در سال ۶۱ هجری قمری قیام و خروج امام مهدی (عج) است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۳۳ سوره مبارکه اسراء، ابراز کرد: این آیه به این دو حرکت اشاره دارد. حرکت امام زمان(عج) و ظهور و ماجرای قیام ایشان به نوعی خون خواهی از ماجرای کربلا و عاشورا است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در زیارت عاشورا نیز، زائر از خداوند متعال می‌خواهد که او را جزو خون خواهان امام حسین (ع) قرار دهد. در آیه ۳۳ سوره اسراء نیز فرموده شده هر کسی مظلومانه کشته شود خدا برای صاحب خون او حقی قرار می‌دهد که خون او را طلب کند. «منصوراً » در این فراز با «مَعَ امامٍ منصور» در زیارت عاشورا پیوند دارد و ما را به وجود امام زمان (عج) رهنمون می‌کند و منظور از مظلوم نیز امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام ابطحی همچنین با اشاره به معنای «اباعبدالله»، تصریح کرد: اباعبدالله یعنی اینکه امام حسین (ع) حق پدری بر همه بندگان خداوند دارد و اگر امروز می بینیم که در کره زمین خدا پرستیده می‌شود و اثری از آثار اسلام و توحید وجود دارد همه مدیون خون امام حسین (ع) است.

او معتقد است: هر موحدی صاحب خون حسین (ع) است چون حضرت حکم پدر را دارد. واقعه عاشورا و ماجرای شهادت اباعبدالله (ع) همه موحدین عالم را یتیم کرد و همه موحدین عالم می‌توانند در جایگاه خون خواهی ایشان قرار بگیرند چون این واقعه باعث شد رگ حیات خداپرستی و توحید آسیب ببیند و ظلمی که در حق امام حسین (ع) شد ظلمی است که در حق همه موحدین عالم در طول تاریخ روا داشته شده و ظلمتی که در سال ۶۱ در اثر شهادت اباعبدالله (ع) واقع شد تا زمان ظهور امام زمان (عج) دامن‌گیر همه موحدین عالم است.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: اگر کسی به عاشورا نگاه کند و عظمت مصیبت عاشورا را درک کند لزوما به این مطلب پی خواهد برد که این مظلومیت و جلوه عبودیت و بندگی امام حسین (ع) در کربلا، پایان خوشی خواهد داشت. وقتی سیر عاشورایی را در زیارت عاشورا بررسی می‌کنیم ما را به حضور در جبهه حق می‌رساند که در نهایت به خون خواهی و برائت از جبهه باطل منجر خواهد شد.

این استاد دانشگاه همچنین اضافه کرد: نگاه عاشورایی و انتظار در دوران غیبت حضرت بقیه الله (عج) دو بالی است که باید همزمان با این دو بال به پرواز دربیاییم. زائران، گریه‌کنان و محبان امام حسین (ع) قطعا یاوران امام زمان (عج) خواهند بود. هدف از این دو حرکت ایجاد عدالت است و عدالت در بالاترین درجه خداپرستی است.

حجت الاسلام ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: رمز حیات شیعه، عاشورا و رمز بقای آن انتظار و مهدویت است. این دو اصل حیات و بقای شیعه است و دشمنان نیز این دو اصل را هدف قرار داده‌اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی